Absolutt nybegynner, litt spørsmål om bytteting, utstyr osv.

Alt om geocaching
avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn
Re: Absolutt nybegynner, litt spørsmål om bytteting, utstyr

Legg inn av avigerus » søn 10 apr 2011 07:31

Mine favoritter finner jeg på Europris, Biltema og så får jeg en god del "smaksprøver" av f.eks. Tupperware.
Bytteting syntes jeg skal være det lille ekstra fra turen, så jeg kjøper gjerne inn småbiler, og annet som tåler frost og kulde.
Mat i form av pastiller, sjokolade m.m. er ikke bra i bokser, for skogens dyr kan lukte seg frem og stikke av med hele cachen.
Bytteting som lightere, kniver og spisse gjennstander er heller ikke bra.
Jeg finner også plastbokser med reservebatterier og det har reddet meg mer enn en gang, og er meget nyttig!
Bilde

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Absolutt nybegynner, litt spørsmål om bytteting, utstyr

Legg inn av ehaa » søn 10 apr 2011 08:06

Har gjort mye innkjøp på Nille og en lokal leketøysbutikk av biler og andre div småting.
Kommer til å handle videre på de stedene men er det noen som vet om noen gode kjøp poå nett er det bare til å komme med forslag.

Sjokolade har jeg kun lagt ut i ftf gave, og det vil jeg fortsette med i noen av turcachene mine som kommer..
Men legger ikke igjen sjokolade som bytteting..


Har selv barn og vil nevne et par ting jeg ikke liker å finne som bytteting..
Ballonger, kan ha ligget en stund i cachen og begynt å mugne/morkne, og prøv å fortell en liten unge at de ikke
kan få den da de har bestemt seg for at de vil ha den.. Kan bli en laaaang tur hjem..
Klinkekuler er jeg heller ikke så glad i, grunnet svelgningsfaren..
Bilde

RoLeTuSi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:søn 12 sep 2010 20:53

Re: Absolutt nybegynner, litt spørsmål om bytteting, utstyr

Legg inn av RoLeTuSi » fre 29 apr 2011 17:57

Bytteting er et must for oss som har ungene med på tur :wink: Her hadde -nille poser med snurrebasser og små yo-yoer som kjapt ble investert i som bytteting. Før det hadde ungene rydderunder i leker de ikke brukte mer, og det gikk en del kindereggfigurer blant annet.

Prøver å finne bytteting som passer til begge kjønn, og har brukt en del poser med dyr til formålet. Her er også ungene veldig glade i å finne mynter fra andre land, så om du har noen "ferierester" kan de godt brukes til bytteting :mrgreen:
Bilde

ehaa
Bruker
Bruker
Innlegg:126
Registrert:man 19 apr 2010 22:47
Sted:Nedre Eiker Buskerud

Re: Absolutt nybegynner, litt spørsmål om bytteting, utstyr

Legg inn av ehaa » fre 29 apr 2011 21:34

Var og fyllte en pose på Søstrene Grene, der er det mye ok ting man kan få til en billig penge..
Har ofte med meg to unger på tur, og hvis vi logger 5 cacher med bytteting på en tur da så er det 10 ting som skal legges tilbake..
Så det går med noen kroner i løpet av året..
Men når man ser gleden til ungene når de åpner en cache og finner bytteting er det verdt det.. :D
Bilde

Svar