om å komme i gang

Alt om geocaching
hawthorneno
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:17
Registrert:søn 11 jul 2010 20:50
Re: om å komme i gang

Legg inn av hawthorneno » søn 18 jul 2010 22:16

tantAs skrev:
kan jeg kombinere en gps/pulsklokke... (Garmin Forerunner 305 bærbar GPS og pulsklokke for håndledd eller Garmin Forerunner 405 CX)
eller gps/mobil
må jeg kjøpe kartpakker for forskjellige områder? eller kan jeg sette koordinatorer og gå etter kart lastet ned og printet ut fra google


Som kuriositet, kan jeg nevne at Garmin Forerunner 305 er min foretrukne GPS for geocaching. Den er ekstremt nøyaktig og følsom, og jeg overfører bare cacher jeg ønsker å ta fra geocaching.com.

I tillegg bruker jeg en iPhone for detaljer om cachene, eller hvis vi skal "spontancache". Geocaching-app'en er suverén, men GPS'en på iPhone er elendig, dessverre.

For meg, er det enkelhet som gjelder. Ungene (eller jeg) spør om vi kan stikke ut å ta noen cacher, så er vi i gang :-)


-Jørn

Brukeravatar
Tique
Bruker
Bruker
Innlegg:226
Registrert:lør 15 mai 2010 17:32
Sted:Tromsø

Re: om å komme i gang

Legg inn av Tique » man 19 jul 2010 08:00

hawthorneno skrev:Geocaching-app'en er suverén, men GPS'en på iPhone er elendig, dessverre.
Jeg er kjempefornøyd med min iPhone, stort sett alle mine funn har vært med denne. Det er riktignok ikke hver dag den er helt edru, men mesteparten av tiden er det ikke noe problem å bruke den til caching.
Bilde

Svar