Ny trend i Bærum.......

Alt om geocaching
oppned
Ny trend i Bærum.......

Legg inn av oppned » tir 18 mai 2010 13:09

Har nå registrert den nye cachetrenden vest for Oslo...
Her fjerner man nå en del av cachene.
Noen mangler cacheboksen og loggboka er tilbakeplassert på riktig plass Dvs. gjemt på riktigt sted og nesten samme måte som den opprinnelige boksen med loggboka inni.
Andre steder fjerner man loggen og lar cacheboksen stå igjen på riktigt sted.....
:evil: :evil: :evil:
Hva blir det neste....
Cacher hvor kun bytteting/blyanter blir tilbakeplassert......

Jeg vil nå pga. dette kun erstatte disse cachene med kjederlige filmbokser med kun loggbok i......

Mvh
oppgitt :evil:
oppned

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Innlegg:867
Registrert:tir 20 nov 2007 23:31
Sted:Skoggrensen
Kontakt:

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av PPJ » tir 18 mai 2010 13:27

Stusselig oppførsel, trist og dårlig gjort!

Jeg vet jo hvor mye arbeid du har lagt i dine "installasjoner" (har jo funnet nesten alle), så jeg føler med deg!

Hvor mange er det snakk om? Og er området begrenset, eller spredt over det hele?
Du får jo fantastisk mange funn (bl.a. takket være meg :D ), så du er definitivt den som er mest eksponert for slikt i Bærum.
8)
Bilde Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av sven-egil » tir 18 mai 2010 13:47

Ja det er utrolig at ting ikke kan få være i fred.
Men den med å fjerne loggen var ny :?
Bilde Bilde Bilde

hkaspenberg
Bruker
Bruker
Innlegg:166
Registrert:søn 27 apr 2008 16:00
Sted:Holtet, Oslo
Kontakt:

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av hkaspenberg » tir 18 mai 2010 13:52

oppned skrev:Har nå registrert den nye cachetrenden vest for Oslo...
:
Jeg vil nå pga. dette kun erstatte disse cachene med kjederlige filmbokser med kun loggbok i......
:
Det var jo tråkig. Du må har brukt en formøgenhet på lock-n-lock-bokser... Dette må da være barnestreker. Ingen veloppdragne cachere oppfører seg vel slik?

;-D Hans
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av pjacklam » tir 18 mai 2010 14:20

oppned skrev:Har nå registrert den nye cachetrenden vest for Oslo...
Her fjerner man nå en del av cachene.
Noen mangler cacheboksen og loggboka er tilbakeplassert på riktig plass Dvs. gjemt på riktigt sted og nesten samme måte som den opprinnelige boksen med loggboka inni.
Andre steder fjerner man loggen og lar cacheboksen stå igjen på riktigt sted.....
Det er jo i så fall ille. I likhet med PPJ lurer jeg på hvor mange det er snakk om. Og hvilke cacher gjelder dette? Jeg tok en kikk på dine siste logger, men der ser jeg bare én cache, Big red book #12, som det har vært noe feil med. Resten ser jo ut til å være i fin stand.
~/.signature: No such file or directory.

oppned

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av oppned » tir 18 mai 2010 15:44

pjacklam skrev:
oppned skrev:Har nå registrert den nye cachetrenden vest for Oslo...
Her fjerner man nå en del av cachene.
Noen mangler cacheboksen og loggboka er tilbakeplassert på riktig plass Dvs. gjemt på riktigt sted og nesten samme måte som den opprinnelige boksen med loggboka inni.
Andre steder fjerner man loggen og lar cacheboksen stå igjen på riktigt sted.....
Det er jo i så fall ille. I likhet med PPJ lurer jeg på hvor mange det er snakk om. Og hvilke cacher gjelder dette? Jeg tok en kikk på dine siste logger, men der ser jeg bare én cache, Big red book #12, som det har vært noe feil med. Resten ser jo ut til å være i fin stand.
Noen av de jeg har vært innom nå er disse.

Big red book - her var loggstrimlen fjernet men selve nanoboksen satt på plassen sin.
Veritassparken - her var mikropipkasse med strips fjernet. Fant filmboksen og logg på bakken tett ved.
Hamang Klekkeri - Her var metlamikroen fjernet men loggen i zip-posen sin var lurt innimellom 2 ledninger på gjemmestedet.
Nesøybroen - som jeg vil si er meget godt gjemt manglet alt.
Strandkanten - her ble hele nanoen borte.
Jeg ser også att flere cacher blir fort borte i Slependenområdet.

Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av Catch » tir 18 mai 2010 18:12

Jeg har nok ikke vært like uheldig som oppned, hvis vi ser bort fra bokser som har blitt helt borte (for det har det jo blitt endel av under tiden). Jeg har ett tilfelle som jeg husker spesielt, og det var på Furuset Kulturpark, hvor boksen (Decon) var byttet ut med en bærepose fra Kiwi (saken er omtalt tidligere). :evil:
Mvh Catch
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av pjacklam » tir 18 mai 2010 19:40

oppned skrev:Big red book - her var loggstrimlen fjernet men selve nanoboksen satt på plassen sin.
Veritassparken - her var mikropipkasse med strips fjernet. Fant filmboksen og logg på bakken tett ved.
Hamang Klekkeri - Her var metlamikroen fjernet men loggen i zip-posen sin var lurt innimellom 2 ledninger på gjemmestedet.
Nesøybroen - som jeg vil si er meget godt gjemt manglet alt.
Strandkanten - her ble hele nanoen borte.
Jeg ser også att flere cacher blir fort borte i Slependenområdet.
Jøss. Det er jo ikke noe moro. Nå er jo noen av cachene ganske lett synlige og plassert i områder med mye folk, så noen av dem er nok lettere utsatt for hærverk enn andre cacher. Nå er det vel ikke sikkert at det er hærverk i alle tilfellene heller. At en nanocache mangler logg, kan skyldes at noen mistet loggen og ikke fant den igjen (men i så fall burde man jo si ifra til eier). At en nanocache i bakkenivå forsvinner, kan skyldes at en hund dunker nesen borti den. Så det er ikke sikkert det er systematisk hærverk som foregår.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
Verle
Bruker
Bruker
Innlegg:146
Registrert:tir 20 nov 2007 22:08
Sted:Bærum

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av Verle » tor 20 mai 2010 08:13

Huff, dette var trist å lese. Kan ikke ha noe av at det er cache-sabotører her i Bærum :oops: .
Bilde

Brukeravatar
FrodoTheDog
Junior
Junior
Innlegg:66
Registrert:lør 26 des 2009 20:52
Kontakt:

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av FrodoTheDog » tor 20 mai 2010 23:50

Eller er det en som ikke vil betale for egene bokser?

Har hatt mistanke om dette selv noen ganger når bokser forsvinner ute i naturen på plasser det ikke er natulig at det skal finnes mugglers..
har jo selv innvestert en del kroner, hvis man regner i snitt 30,- pr boks så har jeg passert 15000,- + at en del er jo byttet ut/erstattet og da snakker vi om over 20 000,- + blyantspisere og loggbøker, osv.....

Så det vi alle har lakt ut er snakk om MYE penger totalt for alle sammen...................... :)

Men det er bare og bli smartere, og finne på lurere måter og hjemme cacher på, prøv dere på denne en gang: GC1MDK9
Denne har jeg lagd selv, og er meget sikker og billig, så fremt alle setter den på plass.

FrodoTheDog
Bilde

Brukeravatar
Geo_Raiders
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:tir 10 jun 2008 08:28
Sted:Tromsø
Kontakt:

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av Geo_Raiders » lør 22 mai 2010 21:43

Ute i naturen må man være klar over at det ikke bare er mennesker som ferdes. Rev og andre dyr kan finne bokser og flytte på dem, spesielt om det er innhold som lukter godt.
Geo_Raiders

Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av ninad » tir 01 jun 2010 14:26

Snodig, men nå har tre av mine cacher forsvunnet på kort tid. Har aldri hatt sånne problemer før, får håpe det ikke er Bærumstrenden som har spredd seg!
Bilde Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av avigerus » tir 01 jun 2010 15:08

Opplever at til og med nanoene mine forsvinner...sporløst! Vel, da er det bare ut og erstatte, men helt klart ....en gang går vi utleggere også lei og må finne nye gjemmesteder eller i værste fall arkivere cachen.
Det at større bokser forsvinner kan skyldes at de blir funnet av mugglere som ikke skjønner hva dette er for noe, og følgelig betrakter boksen som hittegods og tar innhold og boks med hjem.
En annen er at den som fant boksen, ikke husker hvor eller hvordan boksen var plassert og gjetter en ny plass???
Jeg vil helst ikke spekulere i om det også finnes geocachere med så dårlig råd, at de regelrett stjæler cacheinstallasjoner men det er jo litt merkelig når hele greia forsvinner for deretter at innholdet blir droppet i en annen cache i nabofylket!
Vel, kona og jeg har nå fylt opp et fargerikt reservelager med cachecontainere i forskjellige størrelser og vanskelighetsgrad...så, når vi er ute og oppdager et avvik - bytter vi i en ny og ferdeig med saken.
Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av pjacklam » tir 01 jun 2010 15:16

avigerus skrev:Opplever at til og med nanoene mine forsvinner...sporløst!
Jeg tror at hvis du rister litt på en bøye nede i Langesund, vil du høre flere av dem. ;)
~/.signature: No such file or directory.

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Ny trend i Bærum.......

Legg inn av ingsve » ons 02 jun 2010 12:32

pjacklam skrev:
avigerus skrev:Opplever at til og med nanoene mine forsvinner...sporløst!
Jeg tror at hvis du rister litt på en bøye nede i Langesund, vil du høre flere av dem. ;)
Den lette vi leeeenge etter, og tenkte jeg det ikke, det er der de(n) er. :lol:
Bilde

Svar