Navn eller nick, og skrivemåten

Alt om geocaching
Brukeravatar
ivajoh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:45
Registrert:fre 16 mai 2008 20:18
Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av ivajoh » tir 18 mai 2010 22:20

Når det gjelder denne tråden, så må jeg glise litt for meg selv og tenke på alle forskjellige skrivemåter vår kjære lego figur har blitt omtalt som :lol:
ivajoh

Må satelitt guden være med oss......

Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av sven-egil » ons 19 mai 2010 16:42

bussmann skrev:Jeg irriterer meg til stadighet over å lese logger der navnet ... -nei jeg mener nicket til cachere blir skrevet feil! :evil:
Da er det bruken av små og store bokstaver jeg tenker på ... Selv er jeg bussmann med liten b fordi det ikke er ett navn men ett nick og det er det jeg jobber som. Jeg er en bussmann! :)
Andre cachere som bruker en blanding av små og store bokstaver i sitt nick ser jeg også feilskriving på ...Total dropping av store bokstaver er den mest normale feilen der!
All denne form for skrivefeil synes jeg er en måte å ikke vise respekt for andre cachere på og såppass burde man i det minste gjøre for å holde stemningen oppe! ;) :idea:
Hvorfor bruker du betegnelsen nick når Geocaching (dått kåm) bruker benevnelsen: Username :?:
Det korrekte er vel å oversette dette til brukernavn?
Forkortet til; navn eller bruker, ikke nick.
Hva med alle de som bruker navnet sitt som brukernavn, skal det endres også da?

Tror det beste er å passe på at jeg aldri nevner brukernavnet ditt i en eneste logg. ^^

Egentlig er denne (ikke)saken, ganske fornøyelig som andre også påpeker.
Bilde Bilde Bilde

LordWadar

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av LordWadar » ons 19 mai 2010 18:19

Brukernavn? Tja. Nickname blir vel kallenavn på norsk.

Men egentlig kan det jo sammenlignes med artistnavn. Altså et navn som du er kjent under når du driver med hva det nå er du driver med..

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Navn eller nick, og skrivemåten

Legg inn av ArveAnd » ons 19 mai 2010 18:58

LordWadar skrev:Brukernavn? Tja. Nickname blir vel kallenavn på norsk.

Men egentlig kan det jo sammenlignes med artistnavn. Altså et navn som du er kjent under når du driver med hva det nå er du driver med..
LordW

poenget til sven-egil var vel at det er "Username" det heiter det som blir brukt på GC.
I allefall er det "Username" eg blir bedt om å oppgi når eg skal logge inn. Og altså ikkje 'nickname'

men no byrjar vel denne topikken å bli relativt lite interessant og kan vel endre tittel til "innholdsløse innlegg som tidsfordriv"

Svar