GC i papp?

Alt om geocaching
Svar
Brukeravatar
ivajoh
Nybegynner
Nybegynner

GC i papp?

Legg inn av ivajoh » søn 18 apr 2010 18:51

Hva er egentlig greia? Du tør ikke ut en coin fordi den kan bli stjålet. Men du sender en papp verson istedet.. :oops:

Hva bør en gjøre? overse denne, eller :?:
pappcoin.JPG
pappcoin.JPG (223.04 kiB) Vist 1609 ganger
Fikk liksom ikke så veldig lyst til å hverken logge denne eller hjelpe den videre :evil: Er det bare jeg som er rar eller?
ivajoh

Må satelitt guden være med oss......

Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Sted: Molde
Kontakt:

Re: GC i papp?

Legg inn av bjorges » søn 18 apr 2010 21:20

Tåpelig og gnient etter min mening.

Kjøper du en coin bør du enten ha råd til å sende den fra deg, eller oppbevare den hjemme uten å sende fra deg en kopi.

Her er det vel mange muligheter, men jeg tror ikke jeg skal liste opp alternativene ;)
Bilde

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olea » søn 18 apr 2010 21:26

«Noen» har en idé om at det er attraktivt å få se koden, slik at du kan få logget coinen og få den med i oversikten over coiner som du har funnet. Personlig synes jeg det er noe stort tull. Hvis jeg skal logge en coin, så skal jeg ha sett den ekte coinen. Har sett noen logger der folk viser sin misnøye over kopier som er ute på reise ved å plassere dem til cacher som er meget sjeldent besøkt. Du kan også velge å logge dem som en ordinær coin eller å ignorere dem. Det frister å betrakte slike coin-kopier som søppel og sette i gang CITO, men det er vel ikke verdt å risikere å få noen uvenner på denne måten, selv om de befinner seg veldig langt unna.

gacrux
Senior
Senior
Sted: Langt syd i Oslo
Kontakt:

Legg inn av gacrux » søn 18 apr 2010 21:50

Jeg ville bare latt den ligge.
(Men det er vel fordi jeg aldri har med fyrstikker på cachetur :shock: ).
Otto Milvang

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker

Legg inn av Smort78 » søn 18 apr 2010 21:58

Hvis den orginale coinen har blitt borte synes jeg det er greit nok å sende ut en sånn kopi, men kun hvis det i navnet på coinen er merket med "Copy" el.l.
Ikke morsomt å oppsøke en cache for å se en ny mynt, for så å finn en papp-kopi.
Har selv mistet flere coiner, men sender ikke ut kopier og de kopiene jeg finner lar jeg få ligge helt i ro...

Brukeravatar
ivajoh
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av ivajoh » søn 18 apr 2010 22:51

About this item:
Anläßlich der Hochzeit von Anna und Clemens geht diese schöne Münze auf Reisen. Allerdings nur als Kopie. Das Original kann bei Onkeleule discovered werden. Als too many coins were stolen, this is a copy. If you meet Onkeleule, you can discover the original.
Neida det kommer fram fra eier av coinen, at de er redd for at den skal bli stjålet, så derfor sender de ut en "kopi".
Vel, jeg lar denne ligge i allefall, så får vi se hvordan det går med denne papp-greia.. :grr:
ivajoh

Må satelitt guden være med oss......

Bilde

Svar