Etterregistrering ved splitting av team

Alt om geocaching
Brukeravatar
Tjafsen
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Molde

Re: Etterregistrering ved splitting av team

Legg inn av Tjafsen » tor 07 jan 2010 08:30

.............og dermed var den sagaen over x)
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Sted: Melkeplassen

Legg inn av ArveAnd » tor 07 jan 2010 08:49

Eg oppfattar tsolt sin bekymring omkring "team" som ein konstruert problemstilling - iallefall sålangt i Norge. Eg har ikkje regisrert at nokon av teama her i Norge har utstrakt logging der fleire av team-medlemane er rundt omkring for å logge cachar kvar for seg - og dermed få ein "flott" statistikk. Eg har fått ein del "team-loggar" på mine cachar og som regel er det fleire, eller heile teamet, som er med.

Geocaching er etter mitt syn ein fritidsaktivitet der cacharane i stor grad kan velge sin måte å utøve aktiviteten på. Nokre likar bycaching, andre likar kun skog/fjell-caching. Andre er opptatt av statistikk, mens andre gir blanke i den! Nokre cachar aleine, andre saman med fleire. Og til og med som ei gruppe - familie! Flott! Fortsett med det! Meiner no eg då...

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior

Legg inn av Makuta Teridax » tor 07 jan 2010 12:44

ArveAnd skrev:Eg oppfattar tsolt sin bekymring omkring "team" som ein konstruert problemstilling - iallefall sålangt i Norge. Eg har ikkje regisrert at nokon av teama her i Norge har utstrakt logging der fleire av team-medlemane er rundt omkring for å logge cachar kvar for seg - og dermed få ein "flott" statistikk.
Det var vel jeg som trakk frem dette som et eksempel på en form for team-logging som regnes som usportslig, som en kontrast til annen form for team-logging. Jeg burde kanskje ha presisert at jeg aldri har hørt om noen i Norge som praktiserer team-logging på denne måten.

Gå ut, finn cachen, signer i loggen, logg på nettet og ha det gøy! :)
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » tor 07 jan 2010 13:27

Makuta Teridax skrev:
Gå ut, finn cachen, signer i loggen, logg på nettet og ha det gøy! :)
Vel talt :D
Bilde Bilde Bilde

urytrbyni
Junior
Junior

Legg inn av urytrbyni » man 25 jan 2010 23:35

Begynner egentlig å angre på at vi ikke startet som team da VI startet. Nå begynner jeg å gå tom for cacher i trondheimsområdet og med eget nick kunne jeg jo ha besøkt, funnet og logget alle boksene på nytt uten at auda-statistikken til Anders går bananas.

Godt mulig at jeg kunne ha klart en trondheimsrekord i powercaching også, nå som jeg vet hvor alle boksene er [:D]
urytrbyni has quit geocaching

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Sted: der min myke dun-pute ligger

Legg inn av Villbring. » man 20 sep 2010 19:11

I sommer lagde jeg teamet OWA-OAMA som er fornavnsbokstavene til de innvolverte deriblant to barn. Som stolt tante ville jeg bringe dem inn i sporten og de (vi) fant hele 8 stykker. Vi har lagd regler. tre av fem må være med for at cahen ka logges som team funn og vi får holde orden på hvem av oss det var. Jeg har egen konto og vil logge samtidig med teamet av og til og når det er greit så logger jeg neste gang jeg er i nærhetenav cachen.

Hvis jeg er heldig så vil tant-ungene få egen interesse for caching etterhvert og da må de få lov til å ta med seg de cachene de faktisk har signert/funnet i teamet.

Jeg har bevist laget det som team fordi dette er et nettstedfor "voksne og en familihobby" og man må være litt stor for å holde på alene.... Som barnløs tante så aner jeg egentilg ikke hva jeg mener med det....

hvor gamle er ungene når de begynner å intresere seg for, få lov, eller er modene nok til å ha egene nick og passord og logger selv. Er det når de er store nok til å finne dem på egenhånd og lese seg frem på geocaching.com?
Ordblind Oslo tante i Odal

Svar