Dårlige logger

Alt om geocaching
pjacklam
Senior
Senior
Sted: Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Dårlige logger

Legg inn av pjacklam » ons 19 aug 2009 19:58

reser skrev:Det finnes ingen krav eller retningslinjer til finnerens loggføring av cachene (innhold, stil, antall ord osv).
Joda. Dette ble nylig nevnt i en annen tråd, om jeg ikke husker feil. Det finnes noen retningslinjer om stil, og de finner du i avsnitt 4 her: http://www.geocaching.com/about/termsofuse.aspx

Forøvrig tror jeg aldri jeg har sett noe sted at man er nødt til å logge på nettet. For å kunne logge på nettet må man ha signert loggen i cachen, men jeg tror ikke det motsatte gjelder, altså at når man har signert loggen, så må man logge på nettet.
reser skrev:Geocaching er ikke en konkurranse i å skrive mest, best og penest om boksen man finner, men å finne flest mulig.
Neida. Geocaching er ingen konkurranse. Det er rett nok mer eller mindre vennskapelig kniving enkelte geocachere imellom, men sporten som sådan er ingen konkurranse.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
Hereabout
Bruker
Bruker
Sted: Haslum

Legg inn av Hereabout » ons 19 aug 2009 20:11

pjacklam skrev: men sporten som sådan er ingen konkurranse.
Ikke det nå? Åjoda, hele veien. :wink:
Bilde

reser
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Grimstad

Legg inn av reser » tor 20 aug 2009 08:19

@: Pjacklam
Mitt forrige innlegg gjelder korte/"intetsigende" logger.
Linken du kommer med er informativ og korrekt, men er retningsgivende for hva slags innhold man skal styre unna på Groudspeak sine sider.
Dersom en loggføring skulle bryte med disse bestemmelsene er det selvfølgelig uakseptabelt.

Jeg oppfatter det som uheldig at du trekker ting ut av sammenheng da det kan misforstås av andre forum-brukere.
Når jeg skrev:
"Geocaching er ikke en konkurranse i å skrive mest, best og penest om boksen man finner, men å finne flest mulig."
...så var det en mulig forklaring på HVORFOR folk ikke skriver så mye, nettopp fordi det også finnes Geocachere med denne holdningen.
Dette gjenspeiler absolutt IKKE min holdning til sporten.

Jeg liker å lese gode logger.
Jeg prøver innimellom å gjøre loggen min litt annerledes enn andres, men jeg krever ikke at andre skal gjøre eller være som meg.

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olea » tor 20 aug 2009 08:54

pjacklam skrev:[...]
Det finnes noen retningslinjer om stil, og de finner du i avsnitt 4 her: http://www.geocaching.com/about/termsofuse.aspx
Huffda, her står det blant annet:
[...] or otherwise objectionable to any other person or entity.
Jeg er jo typen som reagerer negativt hver gang jeg ser en skrivefeil (og de ser jeg lett – med unntak av mine egne – merkelig det der). Jeg reagerer spesielt på feil bruk av og/å eller da/når, men også andre skrivefeil. Hvis jeg må skrive en logg uten skrivefeil er det tryggest å bare skrive TFTC, men denne tråden viser jo tydelig at mange reagerer på slike logger.

Nei, dette blir ikke enkelt. Kanskje det er like greit å slutte å logge på nett? :wink:
Bilde

pjacklam
Senior
Senior

Legg inn av pjacklam » tor 20 aug 2009 10:48

reser skrev:Jeg oppfatter det som uheldig at du trekker ting ut av sammenheng da det kan misforstås av andre forum-brukere.
Når jeg skrev:
"Geocaching er ikke en konkurranse i å skrive mest, best og penest om boksen man finner, men å finne flest mulig."
...så var det en mulig forklaring på HVORFOR folk ikke skriver så mye, nettopp fordi det også finnes Geocachere med denne holdningen.
Dette gjenspeiler absolutt IKKE min holdning til sporten.
Jeg oppfattet deg som at du mente geocaching først og fremst var en konkurranse. Det var derfor jeg kommenterte det, ikke for å trekke ting ut av sammenhengen og vri på ting. Jeg misforstod tydeligvis. Beklager det.

pjacklam
Senior
Senior

Legg inn av pjacklam » tor 20 aug 2009 15:43

olea skrev:Nei, dette blir ikke enkelt. Kanskje det er like greit å slutte å logge på nett? :wink:
Jeg tipper Groundspeaks regler er såpass strenge mest for at de skal kunne ha ryggen fri ifall noen saksøker dem f.eks. fordi en person har ærekrenket en annen i en logg eller et foruminnlegg. I praksis tror jeg ikke de bryr seg om annet enn dem som begår grove overtramp.

Brukeravatar
PPJ
Senior
Senior
Sted: Skoggrensen
Kontakt:

Legg inn av PPJ » tor 20 aug 2009 20:37

Dårlige logger = Kjedelige logger?

Noen folk er kjedelige, og det er jo lov.
Men kjedelig, da ...

Som i alt annet her i livet, er det stor forskjell på hva folk gir tilbake, og i hvilken grad man byr på seg selv både i logger og i cache-presentasjoner.

Det som er sikkert, er at det er bra noen gir litt ekstra. Uansett hva regler og retningslinjer tilsier.
(Jeg synes for så vidt at regler er kjedelige, selv om de desverre kan være berettiget.)
:roll:
Bilde Bilde

kbra
Bruker
Bruker

Legg inn av kbra » lør 12 sep 2009 12:51

Eller kjedelige logger? Jomen er det forskjell hvordan en cache oppleves. Den ene laster opp hele 27 bilder, mens andre skriver kort og enkelt: ".."

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 1add47f2cb

Joda, vi er forskjellige.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 12 sep 2009 13:01

kbra skrev:Den ene laster opp hele 27 bilder
Mange av bildene var kjempefine, mens andre slett ikke burde vært lastet opp i det hele tatt...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Thor Arild
Bruker
Bruker
Sted: Heimdal
Kontakt:

Legg inn av Thor Arild » man 14 sep 2009 10:58

kbra skrev:Eller kjedelige logger? Jomen er det forskjell hvordan en cache oppleves. Den ene laster opp hele 27 bilder, mens andre skriver kort og enkelt: ".."

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 1add47f2cb

Joda, vi er forskjellige.
Men det var en fin plass som fortjener flere besøk. :)
BildeBilde

sjolja
Bruker
Bruker

Legg inn av sjolja » fre 18 sep 2009 23:38

Da vil jeg takke krl69 for fine logger på hans powercachetur i Follo, det er ikke ofte en ser så mye arbeide lagt i kontorarbeidet etter en slik tur. http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?ul=krl69

Svar