Lesverdige logger

Alt om geocaching
ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen
Re: Lesverdige logger

Legg inn av ArveAnd » ons 28 apr 2010 18:17

Nå er ikkje dette topikk-tema, snarer tvert imot. "ikkje-lesverdige logger"
Men kan ein slette slike meiningslause loggar, med henvisning til dette pkt:
geocaching.com skrev:When you get home, log your experience online by going back to that cache page and using the links provided. The cache owner is automatically notified of your log and is always happy to know about your adventure, the condition of their cache, and any environmental factors. Upload photos to share your experience visually with other geocachers.

Brukeravatar
solve
Senior
Senior
Innlegg:705
Registrert:man 11 feb 2008 15:18

Re: Lesverdige logger

Legg inn av solve » ons 28 apr 2010 18:33

først ang loggene det er linket til.
Er de der noe værre enn "fant den!", "TFTC!" eller "lett funnet på tur med ****"?

hva mener du med "ikke-lesverdige" logger?

Har du tenkt å være "innholdpoliti", så synes jeg strengt tatt at du er skikkelig på bærtur.
Det finnes absolutt INGEN krav til innhold i en logg på nett. Det finnes anbefalinger, men ikke noe mer.
Hadde jeg opplevd at en cacheeier hadde sletta loggen/funnet mitt fordi han ikke syntes jeg skrev nok/pent nok/skrøt nok av cachen, mistenker jeg at jeg hadde blitt hevngjerrig, og latt det feks gå ut over cachen, eller no sånt.

Nei, før du vandrer ned idiotveien som innholdspoliti/sensurist, så tenk deg godt om.
Gjør som så mange cacheeiere før deg, og gled deg over gode logger, og ignorer resten. :wink:
BildeBilde

Brukeravatar
trondkj
Bruker
Bruker
Innlegg:120
Registrert:fre 03 jul 2009 15:04

Re: Lesverdige logger

Legg inn av trondkj » ons 28 apr 2010 18:54

tsolt skrev: Gjør som så mange cacheeiere før deg, og gled deg over gode logger, og ignorer resten. :wink:
Tiltredes! :D
Bilde Bilde

Cptnodegard
Junior
Junior
Innlegg:85
Registrert:tir 13 apr 2010 22:02

Re: Lesverdige logger

Legg inn av Cptnodegard » ons 28 apr 2010 20:04

Det er også noen cacher som det er vanskelig å skrive noen utdypende logg for. Logget f.eks en mystery cache i dag hvor koordinatene ledet til et gjemmested i en gate i en by med absolutt ingen severedigheter i nærheten, og generelt ikke noe som var verdt å putte i loggen. Vil man ha interessant logg, bør man gjemme på stedet som er interessante
Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Lesverdige logger

Legg inn av ArveAnd » ons 28 apr 2010 20:24

tsolt

eg veit ikkje heilt korleis du har oppfatta mitt innlegg, men min holdning er ikkje endra fra tidligere: er du på ein cache som du opplever som meinigslaus el liknande så skriv det i loggen! "dette var ein uinteressant cache".

og til ditt spm "hva mener du med "ikke-lesverdige" logger?"

Sidan denne topikken heiter "lesverdige logger", synst eg ikkje ein logg som inneheld dette "..." passar i den kategorien. Forstår at du er av ein anna oppfatning. Greitt nok. No har ikkje eg fått slike loggar på mine cachar, skulle eg få det så kan du ta det heilt med ro - eg har ikkje tenkt å gå noko "idiotveg". Men eg hadde satt større pris på om loggen sa "fann cachen, men du verden for ein kjedeleg cache"

Og Cptnodegard du må ha vore i ein kjedeleg by siden du kan sei "en by med absolutt ingen severedigheter i nærheten" :lol:

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Intetsigende logger

Legg inn av olea » ons 28 apr 2010 21:01

Det er forsåvidt interessant å diskutere intetsigende logger, men kanskje ikke i tråden Lesverdige logger? Kan en moderator komme inn på banen og slenge denne diskusjonen over i en tråd som for eksempel har tittelen Intetsigende logger?
Bilde

Rask Omvei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:lør 20 feb 2010 21:47

Re: Lesverdige logger

Legg inn av Rask Omvei » fre 30 apr 2010 08:45

olea skrev:Underholdende logg fra Mariakirken – i hvert fall for oss som slapp å stå i begivenhetens sentrum.
Samme person vet også å ta poesien til hjelp for å beskrive et funn. :)

Brukeravatar
whoelse
Site Admin
Site Admin
Innlegg:334
Registrert:tir 27 nov 2007 21:41
Sted:Under tak

Re: Lesverdige logger

Legg inn av whoelse » lør 01 mai 2010 14:05

Tja. Det er ikke bare den ene veien dette med tilbud og etterspørsel i visse strøk fungerer... litt mer diskret kanskje, men liten tvil om etterspørselen - jfr følgende log: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 6054b3438d
Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Lesverdige logger

Legg inn av GorgonVaktmester » lør 15 mai 2010 01:09

I løpet av de siste dagene har det kommet to logger som virkelig er til ettertanke:

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... b8fbea0a1b
og
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 0ad2fe7d06

Som tilstedeværende ved den hendelsen som beskrives i den siste av disse to loggene kan jeg skrive under på at dette har satt i gang en del tanker hos meg omkring sikkerhet i det vi driver med. Man skal selvsagt ikke få skrekken og bli redd for å dra på cachetur, men det å tenke på sikkerhet og sørge for oppdaterte førstehjelpskunnskaper er nok ikke så dumt...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Innlegg:486
Registrert:tor 22 nov 2007 12:41
Sted:Bergen
Kontakt:

Re: Lesverdige logger

Legg inn av olea » man 07 jun 2010 11:01

Jeg la ut Granbakken i forbindelse med et event. Det var ikke meningen å gjøre den så vanskelig, men på grunn av høy cachetetthet måtte den gjøres som en multi. Fra hoppbakken kunne jeg enten føre cacheleterne ned stupet eller gjennom buskfuruhelvetet. Jeg valgte det siste, og jeg har siden fått høre mange stygge ord om denne cachen. Samtidig er det slik at jo mer energi man må legge ned i det å finne en cache, jo mer energi legger en i loggen (i hvert fall sånn i gjennomsnitt). En slik logg er for eksempel: Caled0n found Granbakken
Bilde

sjolja
Bruker
Bruker
Innlegg:167
Registrert:søn 17 feb 2008 20:01

Re: Lesverdige logger

Legg inn av sjolja » ons 16 jun 2010 23:25


Brukeravatar
Catch
Senior
Senior
Innlegg:715
Registrert:man 07 jan 2008 20:49
Sted:Rødtvet, Oslo

Re: Lesverdige logger

Legg inn av Catch » tor 05 aug 2010 15:34

Kanskje ikke så lesverdig, men jeg måtte jo smile når jeg så denne. Google Translater eller hva :lol:
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 3e09814824
Mvh Catch
Bilde

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: Lesverdige logger

Legg inn av Villbring. » søn 08 aug 2010 20:25

jeg har lyst til å inspirere flere til å besøke denne cachen i Oslo en søndag før kl 1600 og ta med 40 kr og gå inn... ikke bare logge
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... fe2dca5978
Cachen har vært der en del år og ble lagt ut av "Skogens_st" i 2006.
Ordblind Oslo tante i Odal

Brukeravatar
Villbring.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:48
Registrert:lør 17 jul 2010 17:39
Sted:der min myke dun-pute ligger

Re: Lesverdige logger

Legg inn av Villbring. » søn 08 aug 2010 21:18

har slikt å gjøre i dag at jeg klikker litt rundt,
Er det noen mulighet for å kunne følge med på logger. Eller søke etter logger som har en viss lenged i et deistrikt :?:
føler jeg klikker litt i blinde når jeg leter rundt etter cacher. Det er jo enklet når en er på et sted med 2 eller 12 caher, men når jeg nå sitter i oslo og går inn på kartet så er det jo så mange. Cacher med morsom logga historeier kunne jo være et kriterie for å oppsøke dem
Ordblind Oslo tante i Odal

SnorreS
Junior
Junior
Innlegg:82
Registrert:søn 20 sep 2009 21:21
Sted:Telemark

Re: Lesverdige logger

Legg inn av SnorreS » man 09 aug 2010 23:46

Jeg drister meg til å lansere min egen ferske logg her for de som liker en lang, ærlig og detaljert turfortelling. Pluss masse flotte naturbilder for de som er interesert. Jeg har ingen planer om å toppe denne med det første :wink:

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 49aa00935c

Vær obs på at det er én logging og to "write note" for å få min historie komplett. Første forsøk på cachen er jo også beskrevet lengst ned for å utfylle historien enda mere. Litt kommentarer fra cacheeier undervegs.

Og hvem kommer og tar STFen på denne???
BildeBilde

Svar