Jule-Drammen 2012

Alt om geocaching
Raggsokk
Senior
Senior
Sted:Nedre Eiker
Re: Jule-Drammen 2012

Legg inn av Raggsokk » ons 12 des 2012 22:31

Nei, Sven-Egil, nå blander du sammen med 'heldiggris'. :D
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » ons 12 des 2012 23:04

Er sikkert bare fordi jeg venter på brev selv..... :wink:
Tar fort en dag ekstra hit ut i provinsen :?
Bilde Bilde Bilde

Argon18
Junior
Junior
Sted:Litt oppe, mest nede. Kongsberg

Legg inn av Argon18 » tor 13 des 2012 10:09

Innholdet i tråden viser at vi er halvveis nede i antall Jule Drammer.
Noen kan jo tro vi er noen fjoller :roll:
Jeg avslutter herved mine kommentarer fra nå av(skal ihvertfall prøve).

Ydmyk hilsen
Argon18

Brukeravatar
thomfre
Styret
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Legg inn av thomfre » tor 13 des 2012 10:12

Argon18 skrev:Innholdet i tråden viser at vi er halvveis nede i antall Jule Drammer.
Noen kan jo tro vi er noen fjoller :roll:
Jeg avslutter herved mine kommentarer fra nå av(skal ihvertfall prøve).
Nesten en hel side for hver kalenderdag! Må ikke gi dere nå, kan jo klare 24 sider innen julaften! :D
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Hildurmix
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Hildurmix » fre 14 des 2012 00:45

Jule-Drammen#13 fikk såpass hard konkurranse fra andre utlegg, at selv opphavsmannen til Jule-Drammen bortprioriterte dagens luke ;-) Ingen harde følelser, bare et konstatering av faktum! :o

Raggsokk
Senior
Senior

Legg inn av Raggsokk » fre 14 des 2012 10:04

Så så Hildurmix, da luken deres ble publisert lå jeg under dyna og forsøkte å holde meg i live. Ti minutter tidligere hadde jeg en høyst ufrivillig magetømming - feil vei. Da jeg senere på kvelden var i stand til å komme meg ut for å få tettet dagens kalenderhull ble det publisert en ny cache i Drammen, og da får dere bare tilgi meg at jeg heller valgte en fjern mulighet til en FTF enn et besøk i Mjøndalens paradegate. Tro meg, jeg skulle veldig gjerne ha vært der (først)!
- Raggsokk

Bilde

Hildurmix
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Hildurmix » fre 14 des 2012 16:28

Vi skal jo ikke være ekle med folk som ligger nede :) En geocacher som ikke spretter opp av en lokal publisering, er jo skikkelig dårlig. Like greit at du ikke kom, da, du kunne jo fort ha sølt til gata vår. :D God bedring!!

Brukeravatar
tah69
Junior
Junior
Sted:Drammen

Legg inn av tah69 » lør 15 des 2012 18:54

Da nærmer vi oss innspurten av årets adventskalender, den har bydd på utfordiringer både for utleggere og oss som leter.
Jeg har langt fra hvert med i tetsjiktet på noen enda, men har gledet meg stort over de få jeg har fått muligheten til å finne.

Vil bare komme med litt reklame for morgendagens utlegg som vil by på overraskelser både for de med 2 og 4 bein.
Håper at mange vil ta seg en tur innom og hilse på.
Uten å røpe noe om når denne blir publisert så er det i fra CO sin side bedt om publisering etter mørkets frambrudd og det vil ikke kollidere med håndballjentenes finalefeiring for de som måtte følge med på det.

Selv etter dagens snøfall vil cachen være relativt enkelt tilgjengelig både for store og små, så velkommen skal dere være.

Brukeravatar
Barskog
Junior
Junior
Sted:Sande i Vestfold

Legg inn av Barskog » lør 15 des 2012 22:36

Pga nye arbeidsutfordringer, flytting av bopel (med hele familien på slep) har jeg vært totalt fraværende i adventskalenderen i år (OK - ett utlegg har jeg dog hatt, for å være med på en god sak). Ønsker dere alle lykke til i snødrevet på søndag. Velger selv å rusle rundt i tørre og varme (+10 grader) Dublin med gode venner og logge de cachene jeg tilfeldigvis passerer.
Kommer sterkere tilbake i Norge på nyåret.

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Team Vind » lør 15 des 2012 22:52

Hei

Ville bare skryte litt av dagens Julecachen # 15 Jegerplassen.
Har var det artige utfordrigner på Multien, og Simaan hadde gjordt en kjempe jobb med og organisere.

Mvh :santa:
TeamVind
Pia the dog.
TeamVind + Pia the dog:)

Brukeravatar
Jondahl
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av Jondahl » tir 18 des 2012 13:48

Ser mange av dere har bål, pepperkaker og gløgg osv. ved publisering. Fint og flott det, men i morgen (19/12) blir det IKKE det. Bare til informasjon... :D
Men cache blir det, og det er vel i grunnen det viktigste. :wink:
Jeg har ønsket publisering på ettermiddagstid, så dere trenger sannsynligvis ikke sitte ved frokostbordet å vente på pling. Men når det plinger, så er det førstemann til mølla for den største premien. :santa:

Raggsokk
Senior
Senior

Legg inn av Raggsokk » tir 18 des 2012 14:36

Og det er selvfølgelig helt greit. At så mange cacheeiere tar turen ut ved publisering og gjør litt ekstra av det er helt supert, men langt fra nødvendig. Cachen er det viktigste!

Hvis jeg tar av meg kalendergeneral-hatten og tar på FTF-jeger-hatten: Fint med publisering på ettermiddagen, i morgen er cachedagen min så da kanskje jeg har en mulighet til å bli med i racet denne gangen! :) Jeg har fått blitt med på skuffende få av disse minieventene denne adventen, håper det bedrer seg de få dagene som er igjen!

Egenreklame: Kan jo i samme omgang melde om at fredagens cache (21.) også vil bli publisert etter normal arbeidstid dersom alt klaffer for revieweren. Og jeg kommer nok til å være der, sannsynligvis med litt småvarmt også. Håper ingen lar seg skremme av cachetypen; det er ikke snakk om store avstander i det hele tatt.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
thomfre
Styret
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Legg inn av thomfre » tir 18 des 2012 14:40

Er det mulig å tigge litt hint om hvor (i alle fall hvilken kommune) og når cachene for 22., 23. og 24. kommer?
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Sted:Lier, Buskerud

Legg inn av Brakar » tir 18 des 2012 14:44

Raggsokk skrev: Egenreklame: Kan jo i samme omgang melde om at fredagens cache (21.) også vil bli publisert etter normal arbeidstid dersom alt klaffer for revieweren. Og jeg kommer nok til å være der, sannsynligvis med litt småvarmt også. Håper ingen lar seg skremme av cachetypen; det er ikke snakk om store avstander i det hele tatt.
Ettermiddagen? Du har kanskje ikke sjekket værmeldingen for fredagen... :evil:

:)
Vedlegg
pfBZ6.jpg
Ukens værmelding
pfBZ6.jpg (59.44kiB)Vist 12931 ganger
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior

Legg inn av Raggsokk » tir 18 des 2012 15:03

Når jeg klarte å skaffe fint vær på det første Ælvetreffet så tipper jeg dette går fint også! De siste meldingene indikerer at ekstremværet du refererer til ikke begynner før midnatt, så alle rekker å logge lange og fine logger først. :wink:

(yr.no er imidlertid ikke helt oppdatert ser jeg - der meldes det om minus 6 og lett snø)
- Raggsokk

Bilde

Svar