Jule-Drammen 2012
Før julaften kan det være lurt å ha varsling på de fleste cachetypene.....
Re: Jule-Drammen 2012
Vedr. min multi i dag har jeg vært inne og gjort en midlertidig justering av koordinatet (Google Earth) til siste post før selve cachen. Tross fire gjennomsnittsmålinger er det opprinnelige koordinatet way off. Spesielt leit for Kosunde som ble ledet langt ut av lei...
Jeg skal lage et helt nytt koordinat så fort som mulig, inntil videre vil jeg henveise til at hintet til denne posten er identisk som hintet for post 1. Det bør gi dere nødvendig informasjon...
Jeg skal lage et helt nytt koordinat så fort som mulig, inntil videre vil jeg henveise til at hintet til denne posten er identisk som hintet for post 1. Det bør gi dere nødvendig informasjon...
- AnnChristin86
- Junior

- Sted:Nesbygda (Svelvik)
Skjønte heller ikke hvor den i dag ble av, men multi har jeg ikke på lista heller gitt!
http://lierposten.no/kultur/gammeldags- ... -1.7680064
At noen gærninger lurte i buskene, og løp rundt på plassen for å løse en "rebus" ble det ikke skrevet om.
Savnet også et bilde av Bamse på alenetur på julehandel!
At noen gærninger lurte i buskene, og løp rundt på plassen for å løse en "rebus" ble det ikke skrevet om.
Savnet også et bilde av Bamse på alenetur på julehandel!
hehe... Bamse på rømmen burde vært foreviget ja!! Eller aller helst Brakars utrykk da han gikk inn på markedet for å finne den rømte Bamse og så en fremmed dame stå og holde han godt i halsbåndet mens hun speidet etter en mulig eier!! 
Her følger en litem stemningrapport fra åpning av kalenderluke nummer 9.
- Vedlegg
-
- Piapelsene og Bamse forbereder en varm velkomst
- DSC_0029.jpg (157.73kiB)Vist 12864 ganger
-
- FTF-racet er i gang på luke 9; Marlin85 og Team Nilsen lurer på om det har vært troll på ferde.
- DSC_0025.jpg (178.9kiB)Vist 12864 ganger
-
- Kanskje oppslagstavla kan gi svaret
- DSC_0026.jpg (160.37kiB)Vist 12864 ganger
Huff og huff, nå får jeg ikke sove i natt...Piapelsen skrev:hehe... Bamse på rømmen burde vært foreviget ja!! Eller aller helst Brakars utrykk da han gikk inn på markedet for å finne den rømte Bamse og så en fremmed dame stå og holde han godt i halsbåndet mens hun speidet etter en mulig eier!!
Nok en Julecache som ikke dukket opp, og nå skal da Mystery og Multi være på varslingslisten, men ingen alarm på denne i dag.
TeamVind + Pia the dog:)
Fatt mot, i morgen onsdag blir det en tradisjonell etter hva jeg hører!
- Raggsokk

NææææRaggsokk skrev:Fatt mot, i morgen onsdag blir det en tradisjonell etter hva jeg hører!
Jeg har hørt det blir en helt ny cachetype, telefonuspipusstillus.
Logges med å plystre cachebeskrivelsen baklengs.
Siste skrik fra unaiten
Ja, kan du sende meg beskrivelsen, så skal jeg øve, hvis det er det som skal til:)sven-egil skrev:NææææRaggsokk skrev:Fatt mot, i morgen onsdag blir det en tradisjonell etter hva jeg hører!
Jeg har hørt det blir en helt ny cachetype, telefonuspipusstillus.
Logges med å plystre cachebeskrivelsen baklengs.
Siste skrik fra unaiten
Muligens raskere enn og sitte og scanne cacher på kartet i Drammen og omegen hvert 5 minutt.
TeamVind + Pia the dog:)
Jeg vil bare benytte anledningen (altså at jeg sitter foran en PC, noe jeg gjør halve døgnet, men uansett) til å skryte litt av nivået på loggene i denne kalenderen. I fjor lot jeg meg overraske over det sosiale i FTF-jaktene, som for meg da var noe helt nytt. I fjor var det også mye bra i loggene, men i år har det nesten blitt en vane å krabbe under dyna om kvelden, finne frem telefonen og kose meg med noen 'Jule-Drammer' (altså loggene) før jeg sovner. Andre leser altså en god bok på senga; jeg leser kalenderlogger. Her er det mye god lesing!
Som eksempel kan nevnes luke 9 der de 8 første funn-loggene har et gjennomsnitt på 384 ord, og Kosunde sin logg alene er på 791 ord (fordelt på to logger). Og da har jeg fjernet statistikk-jekk-signaturen til Marlin85 før utregning også!
Meget bra folkens, og jeg ser helt klare tegn på at dette smitter over på andre som ikke nødvendigvis er kjent for lange logger fra før. Håper på masse god adventslesing resten av tiden frem til jul! (og selvfølgelig senere også)
Som eksempel kan nevnes luke 9 der de 8 første funn-loggene har et gjennomsnitt på 384 ord, og Kosunde sin logg alene er på 791 ord (fordelt på to logger). Og da har jeg fjernet statistikk-jekk-signaturen til Marlin85 før utregning også!
Meget bra folkens, og jeg ser helt klare tegn på at dette smitter over på andre som ikke nødvendigvis er kjent for lange logger fra før. Håper på masse god adventslesing resten av tiden frem til jul! (og selvfølgelig senere også)
- Raggsokk

Wohoo! Råbra!
Kanskje det blir en marsipangris til en heldig logg på neste Ælvetreff?
Kanskje det blir en marsipangris til en heldig logg på neste Ælvetreff?
Ifølge Raggsokk heter det PRISGRIS
Med lattermild hilsen
Argon18
Med lattermild hilsen
Argon18
Prisgris?Argon18 skrev:Ifølge Raggsokk heter det PRISGRIS![]()
Med lattermild hilsen
Argon18
Er ikke det de kalles slike gifte menn som får julebrev fra Svenske kvinner?