FYLKESBUGRACET
Se min kommentar fra februar i år.
Om noen ønsker å ajourføre listene manuelt er de velkommen til dette.
Ta i så fall kontakt i PM
Om noen ønsker å ajourføre listene manuelt er de velkommen til dette.
Ta i så fall kontakt i PM
Otto Milvang
Re: FYLKESBUGRACET
Det kan se ut som om Fylkesharen som tredjemann også har vært innom alle fylkene. Er det slik at den må 'hjem' også før den er i mål?
Uansett bør det vel være mulighet for nytt race fra 01.01.2011, eller?
Uansett bør det vel være mulighet for nytt race fra 01.01.2011, eller?
- Raggsokk

Det er vel ingenting som tilseier at den må koma heim at, men som eigar av Fylkesharen håper eg å sjå han i ein cache nær meg snart. Slik at eg kan henta han og plassera han på peishylla.
Litt erfaringer for neste race.
Jeg prøvde med en automatisk log-leser for TB-ene.
Dette var en utfordring fordi GC stadig endret format på loggene, om etterhvert også mime-encoded meldingene.
Fra starten av var ikke cacher ordnet i flylker, så fylkestilhørighet måtte regnes ut. I dag kommer loggene med fylkestilhørighet, så ting er litt enkler. Det var mye trøbbel fordi TBer ble logget inn i upubliserte cacher.
Det hele toppet seg da GC disablet kontoen som fikk meldinger. Jeg tror det var pga inaktivitet på kontoen.
Dette greide jeg ikke å fange opp pga at jeg aldri leste mailene selv men hadde et program som leste dem.
Jeg synes racet gikk ganske bra, men ideen med en samaritanliste er feilslått.
Det var flere tilfeller av folk som reiste rundt med bugger, lot dem overnatte og tok dem med videre.
Fint for samaritanlista, men jeg synes dette var med på å ødelegge racet.
Jeg anbefaler sterkt at en bug bare kan flyttes en gang av en person (og at videre flyttinger av samme tb og samme person ikke teller).
Jeg prøvde med en automatisk log-leser for TB-ene.
Dette var en utfordring fordi GC stadig endret format på loggene, om etterhvert også mime-encoded meldingene.
Fra starten av var ikke cacher ordnet i flylker, så fylkestilhørighet måtte regnes ut. I dag kommer loggene med fylkestilhørighet, så ting er litt enkler. Det var mye trøbbel fordi TBer ble logget inn i upubliserte cacher.
Det hele toppet seg da GC disablet kontoen som fikk meldinger. Jeg tror det var pga inaktivitet på kontoen.
Dette greide jeg ikke å fange opp pga at jeg aldri leste mailene selv men hadde et program som leste dem.
Jeg synes racet gikk ganske bra, men ideen med en samaritanliste er feilslått.
Det var flere tilfeller av folk som reiste rundt med bugger, lot dem overnatte og tok dem med videre.
Fint for samaritanlista, men jeg synes dette var med på å ødelegge racet.
Jeg anbefaler sterkt at en bug bare kan flyttes en gang av en person (og at videre flyttinger av samme tb og samme person ikke teller).
Otto Milvang
Eller ilegge en måneds 'karantene' etter et flytt. Så har man muligheten til å gripe inn hvis en bug blir liggende i koma for lenge i samme cache.
- Raggsokk

-
sabeltann31
- Nybegynner

Min TB-Piraten har også fullført. Det er en stund siden, men idag russlet den inn døren og er like hel etter en lang ferd. Hvilken plass den kom på vet jeg ærlig talt ikke.
Sabeltann31
Sabeltann31
No er det 2011. Blir det nytt løp, eller er det ingen som har kapastitet til å organisere det?
Her er det gjørokrati, så det er bare å iverksetteStaleno skrev:No er det 2011. Blir det nytt løp, eller er det ingen som har kapastitet til å organisere det?
Ser ut som dette racet er over for en god stund siden? Da er det vel greit å fjerne sticky-funksjonen på dette emnet.
Noen protester?
Noen protester?