Jule-Drammen 2013

Svar
Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker
Jule-Drammen 2013

Legg inn av Raggsokk » tor 03 okt 2013 10:50

Hei folkens, da er det snart jul igjen! Om mindre enn 2 måneder starter årets adventskalendere igjen, og med suksessen fra de to tidligere årene drar jeg like godt til med årets utgave:

Jule-Drammen 2013

I år, som i fjor, skjer påmelding i denne tråden eller direkte til meg på PM. De som har nummeret mitt eller mailadressen min kan få sende meg en SMS/mail. Jeg kan sågar kontaktes via profilen min på geocaching.com.

I henhold til tradisjonen har fjorårets utleggere fortrinnsrett til 'sin' dato fra 2012-kalenderen, men bare til og med 20. oktober kl. 23:59. Etter denne dagen er det fritt vilt for alle gjenværende datoer. Om noen av fjorårets utleggere ikke ønsker hevd på 'sin' dato, er det også fint om dere gir beskjed om det slik at datoen frigjøres for andre. Det er også anledning å ta direkte kontakt med den som hadde datoen i fjor og gjøre en avtale.

Kalenderoversikten finner dere under menypunktet "Adventscaching" i menyen på gcinfo.no, eller ved å klikke her. Den oppdateres manuelt av meg etterhvert som folk melder seg på. Her finnes også en del informasjon som kan være verdt å tenke på.

Så til årets diskusjonstema: Andre kalendere har poengsystemer der man får poeng for å logge FTF, STF, i løpet av utleggsdatoen eller i løpet av desember. Vi har ikke hatt noen tradisjon for dette i Jule-Drammen-kalenderen. Er det ønskelig med et slikt poengsystem, og er i så fall noen villig til å ta på seg administrasjonen av det?

Da åpnes det herved offisielt for påmeldinger og debattinnlegg. Meld deg gjerne på allerede hvis du har planer om en adventscache som ikke krever en bestemt dato; ledige datoer blir fordelt på Ælvetreffet i november. I første runde ønsker vi kun én cache pr. nick slik at flest mulig får blitt med, og så åpnes det evt. for en cache nr. 2 (eller 3?) hvis det ikke blir fullt.
- Raggsokk

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av mariusno » tor 03 okt 2013 11:47

Ingen poengsystem += 1

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Brakar » tor 03 okt 2013 15:04

Jeg er allerede godt i gang med planleggingen av årets bidrag til Jule-Drammen.

Kunne godt tenke meg å ta første luke hvis Marlin85 planlegger å prioritere bleieskift, hvis ikke er det fritt frem på alle datoer mellom 2. og 19. desember med unntak for 15. desember (da Julestria kommer til Lier denne dagen).
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Raggsokk » tor 03 okt 2013 17:42

Flott, da har vi 3 luker dekket allerede! Forøvrig gir jeg herved fra meg fortrinnsretten til 21. desember, så hvis noen andre har lyst er den dagen nå ledig.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Brakar » fre 04 okt 2013 11:19

Raggsokk skrev:Så til årets diskusjonstema: Andre kalendere har poengsystemer der man får poeng for å logge FTF, STF, i løpet av utleggsdatoen eller i løpet av desember. Vi har ikke hatt noen tradisjon for dette i Jule-Drammen-kalenderen. Er det ønskelig med et slikt poengsystem, og er i så fall noen villig til å ta på seg administrasjonen av det?
Jeg syntes Jule-Drammen først og fremst er veldig hyggelig og tenker det aspektet er viktig å bevare. Med publiseringsreglene som har kommet fra reviewere blir det vanskeligere å skape en stedlig ramme rundt cacheslippet og jeg har derfor valgt å gå for en "Julestria" med event og cacheslipp. Alle som deltar på eventet vil da få FTF på min luke. Denne beslutningen tok jeg allerede en god stund før jeg fikk høre at oppned, sven-egil og resten av gutta bak "Julestria" hadde lagt opp til samme opplegg med sin kalender. Forøvrig også derfor jeg har ønsket luke 1 da jeg tenker at et event der vi alle samles kan være en fin innledning på årets kalender.

Jul handler om å dele og syntes ikke vi skal gjøre Jule-Drammen til en større konkurransearena enn det allerede er med den prestisjen som naturlig følger med en FTF. I så tilfelle kunne det kanskje være andre vilkår som kunne skille oss litt ut fra de andre kalenderne. Hva det skulle være har jeg imidlertid ikke noe svar på.

- Beste logg
- Beste bilde i logg
- Mest kreative antrekk
- ...?

Ellers lite temperatur i debatten for øyeblikket, jeg var ikke en gang klar over at det fantes et Buskerud-forum...
Bilde

Rhesus Minus
Junior
Junior
Innlegg:55
Registrert:man 20 aug 2012 16:36

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Rhesus Minus » fre 04 okt 2013 17:42

Hvem hadde 8 i fjor? Uxor ønsker å bytte til seg en søndag i advent (8) mot lillejulaften :)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Raggsokk » fre 04 okt 2013 20:43

Team Vind. hadde den 8. i fjor. Hele fjorårskalenderen ligger forøvrig her.

Jeg kommer til å savne det sosiale fra i fjor der utlegger sto klar med gløgg og pepperkaker, og det ikke var uvanlig med 15 fremmøtte innen en time fra publisering. Forhåpentligvis er dette noe reviewerne tar opp til ny vurdering igjen neste år, for det var noe av det beste med julekalenderen. Ikke at jeg klandrer reviewerne; da heller de som sutret i fjor fordi deres cache kom en time feil. Groundspeak kunne også enkelt ha laget systemer som sørget for automatikk i dette. Men i år blir det ihvertfall sånn. Og det kan fortsatt bli store forsamlinger når cachene slippes, poengsystem eller ikke. Håper du likevel vurderer å stille en cache i kalenderen, Brakar; det er som kjent lov å legge ut cacher i flere kalendere! Du har jo levert kvalitet tidligere og slikt ser vi gjerne mer av!
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Brakar
Junior
Junior
Innlegg:71
Registrert:tir 16 okt 2012 21:26
Sted:Lier, Buskerud

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Brakar » fre 04 okt 2013 21:18

Missforstå meg rett; selvsagt stiller jeg! :D

Jeg følger samme konsept som Julestria har lagt til grunn for sine kalenderluka i år, men Jule-Drammen er selvsagt kalenderen som står meg nærmest! Kanskje noen som syntes spenningen ved min luke utgår når tid og sted (for tilhørende event) blir annonsert på forhånd, men jeg tror og håper på en cache som kan være med å sette stemningen.

...og takk så mye for hyggelige ord!
Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av marlin85 » søn 06 okt 2013 12:18

Skal jeg ta å lage ett event som jeg har gjort vært år en dato for å få fylt opp alle lukene Raggsokk?

Har blitt nedtrapp på cachingen sinden vi har ei datter på 6.mnd (minimarlin). Men vi skal da få hatt event :)
Bilde

Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Raggsokk » søn 06 okt 2013 17:15

Jepp, vi pleier vel å ha årets siste Ælvetreff som et kalender-kickoff. Håper vi får det til i år også!
- Raggsokk

Bilde

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av marlin85 » søn 06 okt 2013 20:45

Raggsokk skrev:Jepp, vi pleier vel å ha årets siste Ælvetreff som et kalender-kickoff. Håper vi får det til i år også!
Det skal jeg få til :)
Bilde

Bilde

Brukeravatar
AnnChristin86
Junior
Junior
Innlegg:74
Registrert:lør 31 des 2011 14:14
Sted:Nesbygda (Svelvik)

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av AnnChristin86 » man 07 okt 2013 12:38

Jeg venter og ser hva som dukker opp av de som vil jeg! Men i år skal jeg sende inn mye tidligere enn forrige gang...
Bilde

Brukeravatar
pafus
Junior
Junior
Innlegg:78
Registrert:man 21 nov 2011 20:32
Sted:Øvre Eiker

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av pafus » man 07 okt 2013 12:44

Tar 7. des som i fjor og skal prøve å fikse det så ikke Sven-Egil blir trua med juling :(
Bilde Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av sven-egil » man 07 okt 2013 13:21

Fint :-)
Liker ikke å bli kjeppjaget...
Bilde Bilde Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Jule-Drammen 2013

Legg inn av Raggsokk » man 07 okt 2013 13:51

Jeg noterer det som en påmelding, AnnChristin86! Da har vi 6 påmeldte til årets kalender så langt.

Jeg ser gjerne en relansering av Jakten på Gullskatten jeg, Pafus! Med en liten sideforflytning av trinn 2 så hadde den vært helt fin! :)
- Raggsokk

Bilde

Svar