Norges første Megaevent

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
Re: Norges første Megaevent

Legg inn av GorgonVaktmester » man 20 jan 2014 10:53

ybysos skrev:Og nå er det jo allerede mange eventer på lørdagen.
Vet du noe som ikke vi andre vet?? Det er ikke publisert noen eventer enda (naturlig nok, siden det er mer enn 3 mnd. til eventhelgen enda...), og det eneste konkrete eventet jeg har hørt om er et event på en øy i Oslofjorden på søndagen (av "Avigerus og kona").

Jeg har flere ganger på chatten etterlyst en samlet oversikt over sideevents, og arrangør av megaventet har sagt at når de blir publisert er det bare å gi dem beskjed så skal de legge inn link til dem på Megaeventets eventside.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
ybysos
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 mai 2013 16:56
Sted:Oslo

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av ybysos » man 20 jan 2014 11:02

GorgonVaktmester skrev:
ybysos skrev:Og nå er det jo allerede mange eventer på lørdagen.
Vet du noe som ikke vi andre vet?? Det er ikke publisert noen eventer enda (naturlig nok, siden det er mer enn 3 mnd. til eventhelgen enda...), og det eneste konkrete eventet jeg har hørt om er et event på en øy i Oslofjorden på søndagen (av "Avigerus og kona").

Jeg har flere ganger på chatten etterlyst en samlet oversikt over sideevents, og arrangør av megaventet har sagt at når de blir publisert er det bare å gi dem beskjed så skal de legge inn link til dem på Megaeventets eventside.
Jeg skal legge ut så snart jeg får publisert..
Men, jeg er ikke på chatten, og det er det kanskje flere som ikke er, og da er det vanskelig å få med seg oppfordringen der ;)
Young Body, Young Spirit, Old Soul

Brukeravatar
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg:198
Registrert:lør 29 des 2007 10:40
Sted:Haugesund

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Mr.Jacobsen » man 20 jan 2014 14:47

Det fleste vet vel at det må 500 mennesker til for at det skal bli et megaevent. Eventet i Oslo er allerede et megaevent. Om det skulle vise seg at det ikke blir 500 personer som kommer på eventet, har jeg ikke hørt at Groundspeak har nedgradert et megaecent til vanlig event
Bilde

Brukeravatar
TA-
Bruker
Bruker
Innlegg:105
Registrert:ons 30 jun 2010 22:44

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av TA- » man 20 jan 2014 22:55

Mr.Jacobsen skrev:Det fleste vet vel at det må 500 mennesker til for at det skal bli et megaevent. Eventet i Oslo er allerede et megaevent. Om det skulle vise seg at det ikke blir 500 personer som kommer på eventet, har jeg ikke hørt at Groundspeak har nedgradert et megaecent til vanlig event
Men hvorfor er det allerede et Mega? Altså, hva skal til for å et event til å bli mega når det publiseres?
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Raggsokk » man 20 jan 2014 23:19

Såvidt jeg har skjønt får et event automatisk Mega-status hvis det er en gjentakelse fra et tidligere event som fikk Mega-status sist det ble arrangert. Tanken er vel at et arrangement som allerede har vist at det kan bli et mega-event skal slippe å leve i uvissheten til det har 500 WA-logger året etter, slik at de kan reklamere med det fra starten av.

Siden fjorårets "Meet the lackeys and reviewers"-event i København oppnådde (litt uventet, etter hva jeg skjønner) over 500 deltakere, tas statusen med til årets event (selv om arrangementet faktisk flyttes til et annet land...). Så blir det opp til oss om neste års arrangement skal få mega-status fra start (hvis vi klarer 500 deltakere i år) eller om de må 'fortjene' det først.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av sven-egil » tir 21 jan 2014 22:43

Man for heller ikke publiser Eventer for det er 3 mnd. Igjen til Eventet.....

Så da er det ikke enkelt å kunngjøre eventuelle planer.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 22 jan 2014 10:09

Tja... Er det så vanskelig??

Avigerus og kona har forlengst "annonsert" at de vil ha et event på en av øyene i Oslofjorden på søndagen. Og det vil der bli lansert en coin som man kun kan kjøpe ved å møte opp på eventet.

Nei, det er ikke formelt anonnsert med en godkjent event-listing/GCkode, men det finnes da andre måter å anonnsere på? Dette forumet er f.eks et glimrende sted!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Mr.Jacobsen
Bruker
Bruker
Innlegg:198
Registrert:lør 29 des 2007 10:40
Sted:Haugesund

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Mr.Jacobsen » ons 22 jan 2014 19:04

Stemmer GV. Virker som om enkelte kun ser problemer og ikke løsninger
Bilde

Sørlendinger
Junior
Junior
Innlegg:58
Registrert:tir 04 okt 2011 11:22
Sted:Lyngdal

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Sørlendinger » fre 31 jan 2014 18:35

Har aldri vært på megaevent før så dette gleder jeg meg til. Men lurer på, er det en egen loggbok med og er det da 500 logger som teller eller 500 hoder? Jeg og fruen f.eks kommer begge men vi logger som èn.
Slow cachere ;)

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av avigerus » fre 31 jan 2014 20:38

:P På et slikt stort event blir det loggbok, nettopp for å få dokumentert at vi var mange nok til å kalle dette et mega.
Et mega krever besøk av minst 500 hoder, så til alle store og små....bli med, for alle teller!
Bilde

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av tomahg » man 03 feb 2014 11:42

avigerus skrev::P På et slikt stort event blir det loggbok, nettopp for å få dokumentert at vi var mange nok til å kalle dette et mega.
Men det er vel ikke noe krav at loggboken må signeres?

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av BosseG » tir 04 feb 2014 00:38

Hvis vi ikke signerer, er vel loggboken heller dårlig dokumentasjon?
Bilde

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:man 03 sep 2012 08:04

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Cervis Venator » tir 04 feb 2014 23:17

Det er kommet nye retningslinjer for Megaevent. Nå blir man oppgradert til megaevent før eventstart. Det vil si senest 8 uker før eventstart. Et event blir ikke oppgradert til et megaevent i etterkant.
Cervis Venator
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Team eika
Bruker
Bruker
Innlegg:211
Registrert:tir 30 aug 2011 20:06

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Team eika » tir 04 feb 2014 23:48

Hei, betyr det at det må være 500 påmeldte på den datoen?

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Norges første Megaevent

Legg inn av Raggsokk » ons 05 feb 2014 00:00

Så nå har et event bare 4 uker på seg til å skaffe 500 påmeldte? Med mindre det er overnatting med i bildet, altså?

Selv om jeg ser bakgrunnen for dette mener jeg at det er feil avgjørelse av HQ. Veldig mange venter til langt inn i de siste 8 ukene på å melde seg på fordi de ikke har detaljerte planer så langt frem i tid. Dessuten er det spennende å se hvor mange som til slutt dukker opp, og om det er nok til å gi en mega-status i etterkant når man ser hvor mange som faktisk logger.

Og hva om 600 personer logger Will Attend innen fristen og eventet får mega-status, men bare 200 logger Attended - vil da eventet bli nedgradert igjen? Hvis ikke er det jo bare å fiske Will Attend-logger fra alle og enhver enten de planlegger å komme eller ikke - de forplikter jo ikke uansett.

Nei, jeg mener at mega-status bør kunne gis i ettertid, f.eks. senest 1 uke etter eventdato, hvis det er mange nok som logger. Et event med 600 deltakere er i mine øyne et mega-event, uavhengig av når (og om) de meldte seg på i forkant. Så kan man gjerne si at slike siste-liten-eventer ikke får noen av de andre fordelene som et mega-event som blir avklart i god tid før, men ikonet synes jeg de bør få.
- Raggsokk

Bilde

Svar