Friluftslivets dag 1. september

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Svar
henrikvd
Nybegynner
Nybegynner

Friluftslivets dag 1. september

Legg inn av henrikvd » tir 18 jun 2013 09:43

For mange er friluftsliv og geocaching to sider av samme sak.

For tiden jobber jeg som prosjektkoordinator for "Friluftslivets dag" som arrangeres på Sognsvann 1. september. Det er Friluftslivets fellesorganisasjon (FRIFO) som står bak dette årlige arrangementet. Rammene for arrangementet er at det etableres en friluftsleir med en mengde gratis aktiviteter og opplevelser i regi av forskjellige friluftsorganisasjoner (og andre aktører). Aktivitetene er for hele familien.

Jeg har ikke laget noe geocahingsevent som sammenfaller med dette arrangementet (og kommer nok ikke til å gjøre det heller), men jeg ønsker å invitere alle geocachere til Friluftslivets dag på Sognsvann 1. september.

Hvis noen ønsker å opprette et event, har tanker om samarbeid eller på annen måte ønsker å bidra, så er jeg veldig positiv til det og har mulighet for forskjellig tilrettelegging.

Foreløpig finnes det ikke noe nettside for arrangementet, men programmet varer omtrent fra kl 9 til 16 og det vil være flere tusen besøkende innom.

Henrik Vagle Dalsgaard
Prosjektkoordinator "Friluftslivets dag på Sognsvann 2013"
henrik@kmspeider.no
986 31 686

Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Sted: Oslo

Re: Friluftslivets dag 1. september

Legg inn av mamoreb » tir 18 jun 2013 11:22

Spennende! Det kan høres ut som dette er en bra anledning for noe lignende som nybegynnereventet utpaaturaldrisur arrangerte i mai. Vi "drevne" geocachere får vært med på et event, og vi kan hjelpe de som kommer og måtte ønske å prøve geocaching, litt igang. Det er jo mange fine nybegynnergeocacher i Sognsvannsområdet.

Jeg er bortreist den aktuelle uka, men antagelig hjemme igjen på søndag, så jeg kunne godt tenke meg å delta på dette (med/uten geocachingevent) - men hvis det skal organiseres noe opplegg rundt geocaching bør det kanskje ivaretas av noen som er til stede dagene i forkant.
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Sted: Lillesand
Kontakt:

Legg inn av ingsve » tir 18 jun 2013 11:54

Er dette noe som skjer flere steder i landet eller er det spesielt for Oslo?
Bilde

henrikvd
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av henrikvd » tir 18 jun 2013 13:02

Friluftslivets dag arrangeres enkelte andre steder i landet også, men i de tilfellene er det ikke forankret sentralt i friluftsorganisasjonene på samme måte som her på Sognsvann.

Medlemsorganisasjonene i Friluftslivets fellesorganisasjon kan finnes her http://frifo.no/961.1027.Medlemsorganisasjoner.html

kakatt
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av kakatt » søn 04 aug 2013 21:40

Hei! Jeg skal nok også til Sognsvann denne dagen, jobber frivillig for Barnas Turlag. Så da ses vi nok! Et event høres artig ut, men da trenger vi nok mer tid til planleggeing og organisering. Vi kan kanskje satse fram til Friluftslivets dag 2014?! :) :idea:

Brukeravatar
Reodor
Junior
Junior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av Reodor » søn 04 aug 2013 22:10

2 ganger i året arr DNT nasjonale tur dager.
>Første søndag i februar
>Første søndag i september
Dette er et arr som de fleste lokale turistforeningen er med på i fellesskap med andre friluftsforeninger.

Her kan du lese me om Kom deg ut-dagen

Grenlandsmafiaen deltok i 2010 med stand på Fugleleiken med stort hel. Her fikk deltagerne prøve seg på GC på dummy bokser. Ta en titt på denne linken HER ,en artikkel på GCer TA- sine sider.
Bilde
Ut på tur aldri sur!

henrikvd
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av henrikvd » tor 22 aug 2013 18:22

Det ser ut som at det var et vellykket arrangement Reodor.

Hvis noe vil vite mer om Friluftslivets dag på Sognsvann så finnes informasjon her:
http://www.fb.com/friluftsdagen og eventet: http://www.bit.ly/sognsvann

Alle er som sagt hjertelig velkommen! :D
Geocacher i Sognsvannsområdet finnes her: http://www.geocaching.com/map/?ll=59.97 ... 72743&z=14 . Mange spennende bokser :-)

Svar