Ælvetreff

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker
Ælvetreff

Legg inn av Raggsokk » ons 23 mai 2012 09:47

Da kan jeg med en smule stolthet og ikke så lite sommerfugler i magen kunngjøre at mitt første event er publisert! Takk til Makuta for svar på spørsmål og publiseringsjobben!

All informasjon finnes på cachesiden, men jeg kunne godt tenke meg at vi kan holde diskusjoner til denne tråden så ikke logghistorikken til cachen blir et diskusjonsforum.

Det første jeg kunne tenke meg å lufte er hvilket område som skal dekkes av kåringen "beste ælvecache". Jeg har lagt et forslag på cachesiden men vil være fleksibel på dette helt fram til rett før eventdagen. Det åpnes herved for innspill!
- Raggsokk

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Ælvetreff

Legg inn av mariusno » ons 23 mai 2012 10:41

Kjempebra, allerede logget will attend!

Dog litt skeptisk til at det blir sluppet mange cacher samtidig. Da blir jo alle borte på cachetur istedet for å møtes.

Bra insj!:)

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av Raggsokk » ons 23 mai 2012 11:13

Det er derfor jeg håper alle vil vente med publisering av nye cacher til klokka 20 eller rett før, når eventet offisielt er over. Så kan de som ikke er så ivrige på FTF-jakt sitte igjen og prate/grille, mens de som er jaktlystne kan pakke sammen 5-10 minutter før hvis de vil stå klare på parkeringen når klokka slår.

Jeg satser på å bidra med 1 eller kanskje 2 cacher til 'slippet', men om det blir noen flere vet vi jo ikke. For egen del kommer jeg ikke til å publisere noe cacheinfo på eventet (skjønt, et og annet rykte slipper vel ut) men venter til cachen blir offisielt publisert. Jeg vet at andre er av en annen oppfatning om slik 'eventpublisering' og det respekterer jeg, men den delen av programmet vil være den siste slik at ikke selskapet bryter opp altfor tidlig.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
pafus
Junior
Junior
Innlegg:78
Registrert:man 21 nov 2011 20:32
Sted:Øvre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av pafus » ons 23 mai 2012 11:16

Når det kommer til kåring av beste ælvecache, tilsier navnet at Raggsokks forslag ikke er dumt.
Jeg drister meg til å foreslå Modum, Øvre & Nedre Eiker og Drammen. Jeg kan være grei og godta Lier også.
Nominerer man cacher på dette forum?
Bilde Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av Raggsokk » ons 23 mai 2012 11:54

Nei, jeg lager lister for hver måned over cacher som har blitt publisert i de aktuelle områdene, og dette deles ut ved ankomst. Alle cacher kan følgelig stemmes på, uten noen nominasjon.
- Raggsokk

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Ælvetreff

Legg inn av mariusno » tor 24 mai 2012 11:24

Det hadde vært interessant å kunne besøke de aktuelle cachene på forhånd. Selv har jeg tatt svært få av elvecacher i området. Bookmark list anyone?

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av Raggsokk » tor 24 mai 2012 13:27

GSAK er din venn! Kjør makroen CountyInfoNorway for å få oppdatert kommunefeltet (county), filtrer på de aktuelle kommunene og utleggsdato, og voila: Overfør til GPS, og ut på tur! :)

Uten GSAK blir det litt verre, men ganske mange av geocachene oppover elva er av nyere dato og vil være aktuelle for avstemningen. Nå er det selvfølgelig ikke noe i veien for å lage ferdig en slik liste på forhånd da. Om det blir en bookmark list ut av det vet jeg ikke, men jeg skal jo uansett gjøre jobben i løpet av den neste måneden, så...
- Raggsokk

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Ælvetreff

Legg inn av mariusno » tor 24 mai 2012 14:06

Er det alle cacher langs elver/med elvetema som er mulig å stemme på. Eller er det av nyere dato?

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av Raggsokk » tor 24 mai 2012 17:07

Siterer fra cachesiden:
Kåring av beste ælvecache
Alle som deltar på eventet vil få muligheten til å stemme på beste ælvecache. Det blir flere kategorier her, og det er lov å komme med forslag til flere, men i utgangspunktet ser jeg for meg at vi kårer månedens cache for månedene juni 2011 til mai 2012 (utleggsdato), samt årets cache 2011. Cachene som det kan stemmes på må være plassert i en av kommunene som ble nevnt innledningsvis.
For å presisere, så er alle cacher i de kommunene vi blir enige om, og som er lagt ut i de respektive månedene, med i avstemningen.
- Raggsokk

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Ælvetreff

Legg inn av mariusno » tor 24 mai 2012 17:25

AAAAH, beklager. Jeg som ikke er så flink til å lese _hele_ teksten. Uansett, takk for oppklaring:)

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Ælvetreff

Legg inn av marlin85 » tir 29 mai 2012 07:01

Bra tiltak :D

har satt oss opp på at vi kommer :D
Bilde

Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av Raggsokk » fre 15 jun 2012 10:19

Minner om denne, og at de som ønsker å publisere cacher til bestemt tid (kl. 20) i forbindelse med eventet, anbefales å bruke helgen til å utplassere boksen(e). Cacheoppføringen bør sendes inn for godkjenning og låsing innen tirsdag for å bli velsignet med reviewernes goodwill. Husk at det kan komme krav om endringer i oppføringen som må rettes, og da er det greit å ha litt ekstra tid.
- Raggsokk

Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av Raggsokk » fre 29 jun 2012 06:32

Da er det meste klart til Ælvetreff, og siste uoffisielle telling viser at det er 226 geocacher som har blitt lagt ut i de 5 utvalgte kommunene i løpet av et år. Jeg lager stemmesedler løselig basert på antallet forhåndspåmeldte, så hvis noen sitter på gjerdet og lurer så er det snart på tide med en 'Will Attend' hvis dere vil være med i avstemningen!

Værmeldingen så lenge skummel ut, men ifølge siste oppdatering skal det være opphold fra eventstart. Jeg tar likevel med en stor presenning for sikkerhets skyld. Så vel møtt på Ælvetreff i kveld!
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
pafus
Junior
Junior
Innlegg:78
Registrert:man 21 nov 2011 20:32
Sted:Øvre Eiker

Re: Ælvetreff

Legg inn av pafus » fre 29 jun 2012 08:30

Presenning er bra. Det blir en trivelig aften uansett vær. Dette ser jeg fram til.
Bilde Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Ælvetreff

Legg inn av mariusno » fre 29 jun 2012 09:35

Nå er det jo faktisk meldt fint vær og sol!

Da er det bare å laste inn PQ og "jobbe" seg opp til Hokksund.

Svar