Hovedøya, Oslo?

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn
Hovedøya, Oslo?

Legg inn av avigerus » fre 19 aug 2011 13:12

Kona og jeg planlegger en tur ut til Hovedøya, og inviterer geocachere som vil være med ut...for å logge de fire som er på øya, men også for å få kikke litt i Klosterbiblioteket før det stenger for godt.
Vi har tenkt oss ut på søndag den 4.September, med avreise fra Vippetangen rundt kl. 10:00. Må sjekke rutetidene først, for dette skal vist være siste dag med sommeravganger?
for de som blir med vil det selvsagt dukke opp noen "bonuser"...men, mer når det nærmer seg avgang!

ps. Munken har sluttet, biblioteket skal vi legge ned, så mulig cachen ute på Hovedøya også må arkiveres om vi ikke kan få hjelp fra lokale geocachere.

Det er fire cacher ute på Hovedøya, så hvorfor ikke bli med på skattejakt og se om dere finner de alle??
Bilde

Brukeravatar
hbrx
Senior
Senior
Innlegg:319
Registrert:ons 21 nov 2007 21:50
Sted:9. etasje

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av hbrx » fre 19 aug 2011 13:20

avigerus skrev: Vi har tenkt oss ut på søndag den 4.September, med avreise fra Vippetangen rundt kl. 10:00. Må sjekke rutetidene først, for dette skal vist være siste dag med sommeravganger?
Jepp, høstrutene starter 5. september.
Båt til Hovedøya går fem over hver time.
Båten som går 25 over hver time går innom Hovedøya etter en runde på noen av de andre øyene. Er der ca. fem på.
Jaha
Bilde
Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av mariusno » søn 21 aug 2011 16:32

Dette høres gøy ut. Jeg setter med som mål å bli med:)

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av marlin85 » søn 21 aug 2011 16:34

Henger meg på sammen med mariusno :D
Bilde

Bilde

E-Lie
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:man 04 jul 2011 14:46

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av E-Lie » man 22 aug 2011 23:11

Høres spennende ut! Skal på granitrock fredag og lørdag. Ser an formen før jeg henger meg på! Har tatt de andre øyene så kunne være artig å få med seg de 4 i samme sesong.

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av mariusno » tir 30 aug 2011 00:02

cateliols blir også med:)

kassimaja
Styret
Innlegg:198
Registrert:man 18 apr 2011 12:22
Sted:Rendalen

Hovedøya, Oslo?

Legg inn av kassimaja » fre 02 sep 2011 13:10

Jeg skulle ønske jeg kunne vært med, men jeg kan desverre ikke. Avigerus tar alikevell med en spesiell mynt for meg.
Kassimaja

Bilde Bilde

vegajohn
Junior
Junior
Innlegg:53
Registrert:søn 21 aug 2011 11:19

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av vegajohn » lør 03 sep 2011 15:08

Vi har avvikling av barnebursdag med overnatting i helgen, men jeg mønstrer på hvis jeg får det til!

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av avigerus » lør 03 sep 2011 15:25

Da nærmer det seg avreise i morgen tidlig. Vi møtes kl. 10:00 på Vippetangen, og for de som bruker bil, er det gode parkeringsmuligheter mot avgift rett ved. Bussen parkerer på holdeplass også rett ved, så det skal ikke være langt å gå. Ute på Hovedøya ligger det 4 cacher, og det er jo en flott anledning til å lete opp alle nå som vi er flere på tur??

Selve Klosterbiblioteket vil jeg åpne, slik at vi har mulighet til å komme oss under tak når vi skal ha matpause, og så blir det anledning til å både grabbe og discovere en drøss med reisevenner... Har litt for mange som trenger litt reise nå....

Coinen til Kassimaja tar jeg også med, så jeg håper det er en som kan påta sg å bringe den videre ut i verden!!

Vinneren av Fylkesracet 2007, Bjorges - er også i veska mi og på vei ut til Hovedøya! Hvem vil ta ansvar for den??

og så har jeg lovet en liten overraskelse til de som blir med...hehe

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av mariusno » lør 03 sep 2011 15:31

Jeg og cateliols kommer ivartfall med t-bane til Nationalth. og går til møtepunktet. Vi er klare for tur!

Så på værmeldingen nå, og fra klokken 10 ser det levelig ut:)
Selv har vi ikke tatt noen av de på hovedøya, så vi er med på alle 4.

Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av JanIflisa » lør 03 sep 2011 19:12

Jeg ønsker å være med, men lurer på hva tidsperspektivet er. Evt. kan jo jeg bare ta turen hjemover når tiden er moden for min del...(?)
Bilde

Bilde

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av avigerus » lør 03 sep 2011 19:50

oda, ikke noe program vi skal følge...bare hyggelig med flere ut på tur. Har du ikke lyst til å bli med rundt på øya, kan du jo sitte ved "bålet".... Det er internet på Biblioteket, så hva med en logg mens en er der?

Uansett, vi har heller ikke tenkt å være der i timesvis....
Bilde

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av JanIflisa » lør 03 sep 2011 20:05

Konge! Da blir det cachetur i tillegg til å varte opp en syk samboer. Vi sees på Vippetangen kl 10:00.

http://www.youtube.com/watch?v=v-RAQflcpFg
Bilde

Bilde

mariusno
Bruker
Bruker
Innlegg:152
Registrert:tir 15 feb 2011 00:08
Sted:Oslo/Lier

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av mariusno » lør 03 sep 2011 20:48

Ser at rundt Akershus festning og kongens gate er det en del parkering som er avgiftsfri på søndager:)
http://maps.google.com/maps?saddr=Jernb ... .41,,2,2.2

Tok en liten rundt med google street view:)

marlin85
Bruker
Bruker
Innlegg:156
Registrert:ons 09 feb 2011 18:11
Sted:Lier

Re: Hovedøya, Oslo?

Legg inn av marlin85 » søn 04 sep 2011 15:26

Da har jeg kommet hjem fra en fantastisk bra tur til Hovedøya med bare hyggelige cachere. Her var det cachere i alle aldere. Været var så som så, men det satte ikke noe brems på humøret og steminingen. Praten gikk så si uavbrutt fra vi gikk på båten og til vi gikk av båten igjen :)
Må rette en kjempestor takk til avigerus som ga oss en fin tur på øya og kunne komme med mye inforamsjon om det gamle klosteret som ligger sentralt på øya. Etter en fin runde hvor vi fant alle 4 cachene så hadde han åpnet kloster biblioteket. Her fikk vi sette oss ned og ta en kopp kaffe. Utrolig fint bibliotek som rommet masse informasjon om klostere :D

Takker igjen så mye for en utrolig fin dag. Takker for GCen jeg fikk og ser frem til flere slike samlede turer :D
Bilde

Bilde

Svar