Dykking i Steinbruvann?

For annonsering av eventer og fellesturer, og for dem som vil på tur og ønsker reisefølge.
Svar
jejoms
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 apr 2009 09:45
Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av jejoms » man 01 aug 2011 15:37

Hei,

Sønnen min og jeg prøvde oss på GC2ZZHX i dag uten suksess. Denne frister uansett så mye at jeg gjerne vil ta turen senere i sommer, men jeg tror at sjansen for å lykkes er større dersom flere er med og leter. Jeg er stort sett klar etter klokken 16 de neste par ukene. Har også en dykkermaske eller to å låne bort hvis det er behov for det.

Jon O/jejoms

Brukeravatar
kjerstih
Junior
Junior
Innlegg:80
Registrert:fre 04 jun 2010 16:39
Sted:Nannestad

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av kjerstih » man 01 aug 2011 17:42

Er det noen som vet om denne cachen er enklere (eller mulig) å ta på "alternativ" måte? (Jeg tenker noe i retning av gummibåt og håv :P )
En ny 5/5 på statistikken frister veldig, men jeg får litt angst av å lese om grumsete kaldt vann med store fisker... :oops:
Bilde

Brukeravatar
Olen
Bruker
Bruker
Innlegg:111
Registrert:lør 03 jul 2010 22:45

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av Olen » tir 02 aug 2011 09:33

Vi (stinegrete og undertegnede) gjorde et lite forsøk på denne i går, og måtte gi opp (har ikke logget DNF siden ingen av oss følte at vi fikk gjort et helt helhjertet forsøk, og vi får komme tilbake og prøve igjen). Hadde verken dykkemaske eller svømmeføtter, og vannet var ganske grumsete, særlig etter noen prøvedykk for å komme oss ned på bånn.

Det er ganske brådypt, og om beskrivelsen stemmer, at cachen ligger på ca to meters dybde, så er den ikke synlig fra overflaten - i alle fall ikke nå, mulig vannet er klarere (om enn mye kaldere) tidlig om våren. Bunnen er også ganske steinete, så det er bortimot umulig å føle seg fram, jeg tror man faktisk må se selve cachen for å klare å finne den.
Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av LUDO » tir 02 aug 2011 10:36

Høres morsomt ut. Send gjerne melding neste gang dere tar turen opp.
Bilde Bilde
Bilde

jejoms
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 apr 2009 09:45

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av jejoms » tir 02 aug 2011 11:20

Hei igjen,

Utpaaturaldrisur og undertegnede tar med familiene til Steinbruvann i morgen ettermiddag for å gjøre et seriøst forsøk på å finne denne. Hvis flere vil henge seg på er dere hjertelig velkomne. Regner med at vi er på plass mellom 16.30 og 17.

utpaaturaldrisur
Bruker
Bruker
Innlegg:133
Registrert:lør 21 nov 2009 20:18

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av utpaaturaldrisur » tir 02 aug 2011 11:24

Kan i tillegg opplyse at vi tar med en liten grill, slik at det nesten kan begynne å ligne litt på et lite event :D

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av pjacklam » tir 02 aug 2011 12:34

jejoms skrev:Utpaaturaldrisur og undertegnede tar med familiene til Steinbruvann i morgen ettermiddag for å gjøre et seriøst forsøk på å finne denne. Hvis flere vil henge seg på er dere hjertelig velkomne. Regner med at vi er på plass mellom 16.30 og 17.
Dette skulle jeg gjerne vært med på, men jeg er nok på andre vann.
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av LUDO » ons 03 aug 2011 14:16

Badetemperatur
Steinbruvann, målt 03.08.2011 kl. 07.54:
21 °C

Ser ut som jeg også tar turen. Dog uten unger. Har et par-tre andre i nærheten som også må tas.
Bilde Bilde
Bilde

Brukeravatar
LUDO
Bruker
Bruker
Innlegg:182
Registrert:ons 02 des 2009 15:20
Sted:Lindeberg, Oslo

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av LUDO » ons 03 aug 2011 21:06

Mission accomplished! Takk for hjelp og lån av dykkemaske. 8)

Frister å ta den andre dykkecachen til Es-Ja også.
Bilde Bilde
Bilde

jejoms
Junior
Junior
Innlegg:64
Registrert:fre 03 apr 2009 09:45

Re: Dykking i Steinbruvann?

Legg inn av jejoms » ons 03 aug 2011 23:22

Jepp, takk for turen til alle... ni faktisk! Vel var det ikke alle som bidro like mye til suksessen, men en trivelig kveld ble det uansett. Synes også det funket veldig bra å legge ut post i dette forumundertemaet (selv om jeg kjente begge familiene ganske godt fra før). Håper at det blir flere mer eller mindre spontane fellesturer framover!

Svar