Multi eller mystery

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
srednasoft
Bruker
Bruker
Innlegg:255
Registrert:fre 01 feb 2008 16:39
Sted:Oslo
Re: Multi eller mystery

Legg inn av srednasoft » tir 09 des 2008 23:37

I den grad det er mulig å kalle noe innen geocaching for juks, så er det vel kanskje nettopp dette, synes jeg. :roll:
Å finne cacher før de er publisert er vel egentlig ikke så veldig kuult og som andre her påpeker, det er jo noen ganger en årsak til at de publiseres når det gjøres. Synn det finnes slike hull i systemet. Håper de blir tettet.
BildeBildeBilde

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Multi eller mystery

Legg inn av ok67 » ons 10 des 2008 08:45

Ja å gå bakveien for å finne ut hvor en upublisert cache befinner seg, og deretter benytte den informasjonen til å få en FTF er juks. At det i det hele tatt er mulig viser bare at Security through obscurity ikke er en god ting. Hullet bør helt klart tettes.

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Multi eller mystery

Legg inn av gacrux » ons 10 des 2008 09:05

Det er allmen eniget om å hente ut en FTF ut fra svakheter i GC er fy-fy så vi kan vel la den delen ligge, men jeg synes det også er ille når vi hører at også final WP kan lures ut (og jeg vet ikke hvordan). La oss heller vri denne debatten til hvordan vi kan bedre GC. Er dette noe Makuta har noe system for å melde inn?

Jeg kommer gjerne med de hullene jeg har jeg, bare jeg får et sted å melde dem.
Otto Milvang

Brukeravatar
tomahg
Senior
Senior
Innlegg:1181
Registrert:ons 28 nov 2007 19:53
Sted:Oslo

Re: Multi eller mystery

Legg inn av tomahg » ons 10 des 2008 09:32

gacrux skrev:Er dette noe Makuta har noe system for å melde inn?
Jeg informerte en annen reviewer om (noen av) svakhetene, og at jeg benytter dem som en del av en mysterycache.

Svaret jeg fikk tilbake var "tøft! :wink:" eller noe lignende... Dette var vel et år siden.

Noe av poenget med mysterycachen, var at jeg håpet å skape såpass rabalder at hullet ble tettet. Det funket visst ikke.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Multi eller mystery

Legg inn av Makuta Teridax » ons 10 des 2008 13:39

gacrux skrev:Det er allmen eniget om å hente ut en FTF ut fra svakheter i GC er fy-fy så vi kan vel la den delen ligge, men jeg synes det også er ille når vi hører at også final WP kan lures ut (og jeg vet ikke hvordan). La oss heller vri denne debatten til hvordan vi kan bedre GC. Er dette noe Makuta har noe system for å melde inn?

Jeg kommer gjerne med de hullene jeg har jeg, bare jeg får et sted å melde dem.
Jeg tar slikt opp i godkjennernes eget forum, der også folk fra Groundspeak er aktive, så du kan godt melde fra til meg, så bringer jeg det videre.

Ellers har alle cache-sider en lenke nederst som heter Contact Us. På websiden som kommer opp står det en rekke vanlige spørsmål og svar etterfulgt av If you still do not find an answer to your question, you can email us at contact@geocaching.com; we would be happy to assist you.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Multi eller mystery

Legg inn av Makuta Teridax » tir 23 des 2008 09:10

gacrux skrev:Jeg tror grunnen til at folk slurver med final position er at de ikke stoler på http://www.geocaching.com greier å beskytte databasen mot hackere. tomahg har med sine oppgaver vist at det er hull i systemet, og vi har også sett andre hull i systemet.
Jeg har sjekket dette og har fått svar. Det er noen kjente hull, som det også er referert til i denne tråden, men det ser ikke ut til at noen vet om en metode for å få ut mer informasjon om en cache enn det man ser når cachen er publisert. Skjulte veipunkt er altså skjulte for alle unntatt dem som er innlogget som cache-eier eller godkjenner. Dermed burde man være trygg når man legger inn "Final Location".
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar