Kontakt med mugglere

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Brukeravatar
hansvh
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Oslo
Kontakt:

Kontakt med mugglere

Legg inn av hansvh » tor 27 jun 2013 19:44

Hei

Vi i butikken Cachepoint fikk i dag mail fra en muggler, fordi hun ikke visste hvor ellers hun skulle henvende seg. Først stusset jeg litt over henvendelsen, men nå forstår jeg frustrasjonen over å ikke vite hvem man skal snakke med.

(Saken gjaldt cachere som hadde vært litt i overkant ivrige i og rundt en kirke.)

Har dere noen tanker om hvordan mugglere kan oppnå kontakt med cache-eiere? Pleier dere f.eks. skrive mobilnummer på boksen hvis den er stor nok? Respekt og forsiktighet når man leter er selvsagt svært viktig, men det er kanskje ikke alle nybegynnere like gode på, som igjen kan gå ut over både cache-eier og andre som leter senere.

Dette er trolig ikke et nytt problem, men en ny opplevelse for oss å bli "ufrivillige" mellommenn.

Brukeravatar
thomfre
Styret
Sted: Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Kontakt med mugglere

Legg inn av thomfre » tor 27 jun 2013 20:53

Jeg har fått laget meg egen "stash note" hos VistaPrint (gratis visittkort), i tillegg til litt generell info har jeg skrevet e-postadressen min på den. Det syns jeg er noe alle andre bør gjøre også, hvis man ikke vil bruke den "normale" adressen sin kan man jo bare opprette et alias eller en ny konto på f.eks. gmail.com eller outlook.com.

Jeg la faktisk nettopp merke til at jeg har klart å få med en tåpelig skriveleif på kortet, men jeg tror infoen er like nyttig allikevel...
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Sted: Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Legg inn av sven-egil » tor 27 jun 2013 21:50

Jeg har mobilnummer osv. På alle loggbøker i mine cacher.

Har fått et par muggler telefoner og alt har blitt godt motatt og de passer til og med på cachene for meg :D
Bilde Bilde Bilde

esbjug
Senior
Senior

Legg inn av esbjug » tor 27 jun 2013 23:55

Det er nok en god ide med kontaktinfo på cachene, og jeg vet mange gjennomfører dette. I mange av mine egne bokser ligger det et klistremerke med både navn, tlf, mail osv. Jeg tenker at dette er en grei sak i tilfelle noe oppstår, eller at cachen blir synlig for andre osv. Selv har jeg ikke fått tilbakemeldinger fra muglere, men jeg vet om cacher som har kommet til rette på denne måten. Muligens liker reviewerne denne metoden også.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » fre 28 jun 2013 09:12

I de av cahene mine der loggen er noe mer enn en papirremse har jeg mailadressen min. Jeg ønsker ikke å legge mobilnummeret mitt i cachen.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
hansvh
Nybegynner
Nybegynner
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av hansvh » fre 28 jun 2013 09:15

Jeg synes det er en god ide med kontakt-info i cachene. Epost er flott, og gjerne aliaser som thomfre foreslår.

Brukeravatar
Hofstad
Junior
Junior
Sted: Christianssand

Legg inn av Hofstad » ons 03 jul 2013 21:23

Alle mine loggbøker av nyere dato inneholder en kort beskrivelse av geocaching, relevante webadresser og oppfordring om å kontakte meg på min cache-epost om det er problemer eller generelle spørsmål. For å kjapt linke den aktuelle cachen til sin beskrivelse på geocaching.com, er det også skrevet inn GC-kode, samt informert om at denne kan søkes opp på nett.
Bilde

Svar