Instagram

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
anders99
Re: Instagram

Legg inn av anders99 » man 06 mai 2013 06:29

FantD skrev:Beklager at jeg har tabbet meg ut ved å publisere bildet. Er nybegynner og visste ikke bedre. Skal selvfølgelig aldri skje igjen. Hvordan får jeg slettet det?
Bildet er nå fjernet.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av GorgonVaktmester » man 06 mai 2013 09:03

FantD skrev:Beklager at jeg har tabbet meg ut ved å publisere bildet. Er nybegynner og visste ikke bedre. Skal selvfølgelig aldri skje igjen.
Joker skrev:Så så, ikke lag noe drama ut av dette da Gorgon. FantD har beklaget og skjønt tegningen. Tipper at "opplevelsen" du så dramatisk har gått glipp av ikke setter spor i sjelen din. Det er lov å gjøre feil, det gjør vi alle sammen !
VELDIG BRA at FantD har "skjønt tegningen". :good:

SELVSAGT er det lov å gjøre feil! Alle har vi vært nybegynnere, og alle har vi gjort feil. Men når det er sagt er det noen ting som burde være unødvendig å si. Og at spoiling er uønsket, (ikke bare på Geocaching.com sine sider) er en av dem. Opplevelsen jeg har gått glipp av skal jeg nok greit komme over! Jeg ligger ikke på gulvet i forsterstilling og krampegråter, men når jeg kommer til denne cachen vil ikke opplevelsen bli den samme nå som jeg vet hva som møter meg.

Jeg håper både FantD, Joker og jeg får mange andre positive overraskelser når vi er på tur! Og initiativet om å dele flotte bilder fra cacheturer er et positivt initiativ, selv om jeg er enig med Bikeridr at Instagram er et dårlig valg med tanke på rettighets-bestemmelsene.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30

Re: Instagram

Legg inn av FantD » man 06 mai 2013 09:22

GorgonVaktmester skrev:
FantD skrev:Beklager at jeg har tabbet meg ut ved å publisere bildet. Er nybegynner og visste ikke bedre. Skal selvfølgelig aldri skje igjen.
Joker skrev:Så så, ikke lag noe drama ut av dette da Gorgon. FantD har beklaget og skjønt tegningen. Tipper at "opplevelsen" du så dramatisk har gått glipp av ikke setter spor i sjelen din. Det er lov å gjøre feil, det gjør vi alle sammen !
VELDIG BRA at FantD har "skjønt tegningen". :good:

SELVSAGT er det lov å gjøre feil! Alle har vi vært nybegynnere, og alle har vi gjort feil. Men når det er sagt er det noen ting som burde være unødvendig å si. Og at spoiling er uønsket, (ikke bare på Geocaching.com sine sider) er en av dem. Opplevelsen jeg har gått glipp av skal jeg nok greit komme over! Jeg ligger ikke på gulvet i forsterstilling og krampegråter, men når jeg kommer til denne cachen vil ikke opplevelsen bli den samme nå som jeg vet hva som møter meg.

Jeg håper både FantD, Joker og jeg får mange andre positive overraskelser når vi er på tur! Og initiativet om å dele flotte bilder fra cacheturer er et positivt initiativ, selv om jeg er enig med Bikeridr at Instagram er et dårlig valg med tanke på rettighets-bestemmelsene.

Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30

Re: Instagram

Legg inn av FantD » man 06 mai 2013 09:30

Jeg skrev inn og ba admin slette bildet mitt, noe de har gjort nå.

Fikk en lærepenge her, og ber nok en gang ydmykt om unnskyldning. Håper ingen bærer nag til meg i evighet, men tror jeg skal ligge lavt i forumet.

Registrerte meg som geocacher 14/4 i år, og har tydeligvis ikke fått med meg alle spillereglene. Jeg ville bare dele mine fine turer med andre.

Ønsker alle en fin cache-sommer!

Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30

Re: Instagram

Legg inn av FantD » man 06 mai 2013 09:33

Joker skrev:Så så, ikke lag noe drama ut av dette da Gorgon. FantD har beklaget og skjønt tegningen. Tipper at "opplevelsen" du så dramatisk har gått glipp av ikke setter spor i sjelen din. Det er lov å gjøre feil, det gjør vi alle sammen !
Takker Joker for støtten, det varmer!

Brukeravatar
thomfre
Styret
Innlegg:924
Registrert:fre 16 mar 2012 07:51
Sted:Karmøy, Rogaland
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av thomfre » man 06 mai 2013 09:36

Jeg skrev inn og ba admin slette bildet mitt, noe de har gjort nå.

Fikk en lærepenge her, og ber nok en gang ydmykt om unnskyldning. Håper ingen bærer nag til meg i evighet, men tror jeg skal ligge lavt i forumet.

Registrerte meg som geocacher 14/4 i år, og har tydeligvis ikke fått med meg alle spillereglene. Jeg ville bare dele mine fine turer med andre.

Ønsker alle en fin cache-sommer!
Feil gjør de fleste, og når du både har rettet opp raskt og beklaget deg tror jeg de fleste er ferdig med den saken :)
Stemningen på forumet her kan virke noe krassere enn den egentlig her. Jeg håper du syns dette er like gøy som alle oss andre, og at du blir aktiv både i felt og her på forumet.

Bilder fra cacheturer er bra, så det håper jeg ikke du slutter med!

Men, jeg tror flest får glede av de hvis de legges med i loggene på geocaching.com. Som eier syns jeg det er kjekt når noen tar seg tid til å legge inn bilder på mine cacher.
De havner da både i cachens galleri, og i ditt eget galleri.

Litt på sidelinjen, denne tråden kunne vel med fordel vært flyttet til f.eks. "Geocaching" eller "Alt mulig"?
www.thomfre.net I haven’t been everywhere, but it’s on my list.
Bilde

Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30

Re: Instagram

Legg inn av FantD » man 06 mai 2013 10:25

thomfre skrev:
Jeg skrev inn og ba admin slette bildet mitt, noe de har gjort nå.

Fikk en lærepenge her, og ber nok en gang ydmykt om unnskyldning. Håper ingen bærer nag til meg i evighet, men tror jeg skal ligge lavt i forumet.

Registrerte meg som geocacher 14/4 i år, og har tydeligvis ikke fått med meg alle spillereglene. Jeg ville bare dele mine fine turer med andre.

Ønsker alle en fin cache-sommer!
Feil gjør de fleste, og når du både har rettet opp raskt og beklaget deg tror jeg de fleste er ferdig med den saken :)
Stemningen på forumet her kan virke noe krassere enn den egentlig her. Jeg håper du syns dette er like gøy som alle oss andre, og at du blir aktiv både i felt og her på forumet.

Bilder fra cacheturer er bra, så det håper jeg ikke du slutter med!

Men, jeg tror flest får glede av de hvis de legges med i loggene på geocaching.com. Som eier syns jeg det er kjekt når noen tar seg tid til å legge inn bilder på mine cacher.
De havner da både i cachens galleri, og i ditt eget galleri.

Litt på sidelinjen, denne tråden kunne vel med fordel vært flyttet til f.eks. "Geocaching" eller "Alt mulig"?
Tusen takk for ditt innspill "thomfre"

Må innrømme at jeg synes tonen var ganske krass ja, men er glad jeg nå kan legge denne tabben bak meg.
Dette har ikke tatt fra meg gleden av å gå ut på tur og finne fine skattene som kreative cache-eiere har lagt ut.

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av GorgonVaktmester » man 06 mai 2013 10:32

FantD skrev:Fikk en lærepenge her, og ber nok en gang ydmykt om unnskyldning. Håper ingen bærer nag til meg i evighet, men tror jeg skal ligge lavt i forumet.
Hei! Jeg bærer ikke nag til deg i det hele tatt!! Du tråkket uti det, fikk reaksjoner og ordnet opp! KJEMPEBRA! Du må ikke være redd for å skrive på forumet videre fremover!
FantD skrev:Registrerte meg som geocacher 14/4 i år, og har tydeligvis ikke fått med meg alle spillereglene. Jeg ville bare dele mine fine turer med andre.
Det er lett for oss som har holdt på en stund å ikke tenke på at det er en del nybegynnere også her. Det må jeg ta selvkritikk på. En annen ting er at ting vi skriver kan bli oppfattet anderledes av den som leser enn det var ment. Mitt forrige innlegg var men å være positivt, med honnør til deg for at du tok kritikken og gjorde noe med det, og også honnør for at du ønsker å dele bilder/opplevelser fra cacheturene dine.

Så prøvde jeg også å komme med litt konstruktiv kritikk om at Spoiling ikke er bra uansett, og at jeg mener det burde være selvfølgelig. Og at jeg synes Instagram er et dårlig sted å dele bilder siden man gir fra seg rettigheten til bildene sine der.
FantD skrev:Ønsker alle en fin cache-sommer!
DET slutter jeg meg helhjertet til!!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
PalGisle
Junior
Junior
Innlegg:73
Registrert:tir 20 jul 2010 21:47
Sted:Asker

Re: Instagram

Legg inn av PalGisle » man 06 mai 2013 10:43

Ingen grunn til å ligge lavt her på forumet. Spør og grav, det er da man lærer noe her i verden.

Håper du får mange fine opplevelser her på forumet og ute på cachetur!

Pål

Brukeravatar
BosseG
Bruker
Bruker
Innlegg:238
Registrert:fre 19 nov 2010 23:50
Sted:Bærum

Re: Instagram

Legg inn av BosseG » man 06 mai 2013 12:09

Jeg (og kanskje andre) som har lusket i utkanten takker FantID for å ha fått i stand en diskusjon som har vært oppklarende. Mye å lære her!
Bilde

Asoteam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:tir 11 sep 2012 21:10

Re: Instagram

Legg inn av Asoteam » man 06 mai 2013 12:18

Det er flott at saken nå har løst seg. Vi kan alle gjøre feil, og det er ikke alltid like lett å ha oversikt over alle regler, i hvertfall ikke når man er ganske fersk som cacher.

Når det er sagt, har jeg også reagert på tonen her på Forumet. Som relativt ny bruker av forumet, og med kort ansiennitet som cacher, dog bitt av basillen, har jeg lurt på hvilken omgangstone man har. Hvordan snakker vi til hverandre? Kanskje denne saken er et signal til oss om å tenke over hvordan vi ordlegger oss?

Jeg leser mye her og bruker det som en arena for læring sammen med chatten. Samtidig etter jeg stor pris på det som erfarne cacher kan lære meg. Men, jeg har tenkt tanken på hvordan noen svarer når ting blir lagt ut. Det kan være greit med et krast/ironisk svar i forhold til noen man kjenner godt.

Fortsatt happy hunting til dere alle, og la oss som er nye også få lov til å bidra selv om vi gjør feil. God takhøyde er godt i mange sammenhenger. :P

Asoteam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:tir 11 sep 2012 21:10

Re: Instagram

Legg inn av Asoteam » tir 02 jul 2013 01:41

Apropos denne gamle tråden: Dette fant jeg på Twitter fra kontoen til Geocaching

@GoGeocaching: Love #Geocaching? Get ready for #VideoVednesday! This Wed Jul 3, tweet us a Vine/Instagram clip of your next cache find. We’ll RT our faves!

Jeg vil i alle fall ikke gjøre dette.

Brukeravatar
Isa
Bruker
Bruker
Innlegg:244
Registrert:søn 15 mai 2011 07:48
Sted:Trondheim
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av Isa » søn 07 jul 2013 22:26

Går det an å legge til flere # på Instagram i ettertid?
Har lagt ut noen geocachingbilde de siste dagene!
Skal i alle fall tagge alle nye bilder riktig:D (Og for min del har Instagram gjort at jeg nå faktisk tar bilder når jeg er på tur og legger de ved loggen, så det kan jo ses på den måten også!)


Lærte en del nytt av denne diskusjonen jeg og, for jeg har vært vant til at det legges ut alle slags bilder av cacher/cacheturer. Og bare oppfattet det som positivt.

Asoteam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:tir 11 sep 2012 21:10

Re: Instagram

Legg inn av Asoteam » man 08 jul 2013 00:41

Ja, du kan tagge bildene i etterkant. Det er bare å ta opp det bildet du vil tagge, trykke på kommentar, og så skrive på det du ønsker. (Jeg legger ikke ut bilder som røper cachens plassering eller utforming.)

Brukeravatar
cachepus
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:man 07 des 2009 20:43
Sted:Oslo
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av cachepus » man 08 jul 2013 01:09

Asoteam skrev:Apropos denne gamle tråden: Dette fant jeg på Twitter fra kontoen til Geocaching

@GoGeocaching: Love #Geocaching? Get ready for #VideoVednesday! This Wed Jul 3, tweet us a Vine/Instagram clip of your next cache find. We’ll RT our faves!
Merkelig, tatt i betraktning av at de for en tid tilbake siden sperret kontoen til en som hadde lagt ut filmer av cacher han hadde funnet på YouTube.
Aina S.

Svar