Instagram

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30
Instagram

Legg inn av FantD » fre 03 mai 2013 18:22

Er det flere som har lyst å legge ut bilder på Instagram av cacheturer og tagge bildene #geocachingnorway ? På Instagram heter jeg fruentimmeret

famv17
Junior
Junior
Innlegg:97
Registrert:tir 08 mai 2012 19:47

Re: Instagram

Legg inn av famv17 » fre 03 mai 2013 19:12

Instagram kommer bare mer og mere så det er klart vi bør være der også.
Bilde

Asoteam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:tir 11 sep 2012 21:10

Re: Instagram

Legg inn av Asoteam » fre 03 mai 2013 20:22

FantD skrev:Er det flere som har lyst å legge ut bilder på Instagram av cacheturer og tagge bildene #geocachingnorway ? På Instagram heter jeg fruentimmeret
Enig.
Jeg er annekarin55 på instagram. Asoteam som geocacher.

NavBeit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:31
Registrert:lør 25 jun 2011 06:16

Re: Instagram

Legg inn av NavBeit » fre 03 mai 2013 20:31

Da har jeg tagget noen bilder fra noen av våre cacheturer. Nick: torebeitveit

Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30

Re: Instagram

Legg inn av FantD » fre 03 mai 2013 21:13

Flott, det er moro å se

Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30

Re: Instagram

Legg inn av FantD » lør 04 mai 2013 09:46

FantD skrev:Flott, det er moro å se
ImageUploadedByTapatalk 21367611975.855004.jpg
Slekt skal følge slekters gang er navnet på denne kreative og fine cachen.

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av gacrux » lør 04 mai 2013 11:08

Jeg fatter ikke vitsen med å spoile denne cache (eller andre for den saks skyld).
Bilder av cacher har ingenting på Instagram å gjøre.
Geocaching skal gjøres ute, og ikke på Instagram.
Otto Milvang

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Instagram

Legg inn av ArveAnd » lør 04 mai 2013 11:45

Oppfordrer FantD til å slette bilde av cachen frå denne topic snarest!
Det er ikkje god cacheskikk å poste slike bilder!

(kva som skjer på Instagram bryr meg ikkje sidan eg ikkje føl med på det... men det er nok ikkje så lurt der heller)

Asoteam
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:42
Registrert:tir 11 sep 2012 21:10

Re: Instagram

Legg inn av Asoteam » lør 04 mai 2013 13:52

Jeg er enig med ArveAnd og Gacrux at spoilere ikke skal legges ut. Men, hva er forskjellen på bilder som legges ut på cachesidene ved cachen og på instagram så lenge skjulestedet ikke åpenbares?

Jeg har ikke funnnet cachen Slekt skal følge slekters gang, men jeg har sett på bildet på Instragram og på cachesida. FantDs bilde er et nærbilde av innholdet i cachen. På cachesida er omtrent samme bilde, men tatt litt lenger fra. (om jeg ikke blander bildene da) Så lenge gjemmestedet ikke åpenbares, må det være lov å legge ut bilder. Det er jo lov å legge ut bilder på cachesida. Hva er så forskjellen?

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av ingsve » lør 04 mai 2013 14:45

På cachesida er det greit med bilder, en kan velge å ikke se på dem før cachen er funnet, eller ved behov. Men jeg liker dårlig å få ødelagt opplevelsen ved å finne en ny cache ved at de blir spoilet på forumet. Hvis Instagram blir benyttet til å spoile cacher er det lite interesant å følge der også, - av samme grunn.
Bilde

Bikeridr
Bruker
Bruker
Innlegg:107
Registrert:fre 26 des 2008 08:54
Sted:N56°57', E023°56'

Re: Instagram

Legg inn av Bikeridr » lør 04 mai 2013 20:06

En annen ting med Instagram er at de har samme rettigheter som Fjæsboka mhp "copyright". Dvs, Instagram påberoper seg retten til å selge bildene dine uten ditt samtykke og uten at du får noen kompensasjon for det.

Derfor, jeg har ikke, og kommer ikke, til å få noen Instagram konto. Spoilerbildene, hvis jeg velger å se dem, gjør jeg på GC.com.
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Instagram

Legg inn av Makuta Teridax » søn 05 mai 2013 21:47

Asoteam skrev:Jeg er enig med ArveAnd og Gacrux at spoilere ikke skal legges ut. Men, hva er forskjellen på bilder som legges ut på cachesidene ved cachen og på instagram så lenge skjulestedet ikke åpenbares?
Å poste sånne bilder på cachesiden, dersom det er gjort uten cacheeiers tillatelse, er et brudd på Groundspeaks bruksvilkår:

You agree not to:
(…)
(m) Publish, on any Groundspeak owned web property, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

Asoteam skrev:Så lenge gjemmestedet ikke åpenbares, må det være lov å legge ut bilder. Det er jo lov å legge ut bilder på cachesida. Hva er så forskjellen?
Nei, det er ikke lov å legge ut sånne bilder på cachesiden, med mindre cacheeier har sagt at det er greit. Og uansett hvor det postes, er det dårlig gjort overfor dem som ikke har funnet cachen. Det ødelegger litt av moroa for mange geocachere når de vet på forhånd hva de kommer til.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Instagram

Legg inn av GorgonVaktmester » søn 05 mai 2013 21:50

Asoteam skrev:Jeg er enig med ArveAnd og Gacrux at spoilere ikke skal legges ut. Men, hva er forskjellen på bilder som legges ut på cachesidene ved cachen og på instagram så lenge skjulestedet ikke åpenbares?
En spoiler gjelder ikke bare skjulestedet! Her er det hele overraskelsen/opplevelsen med å komme til denne fuglekassen og plutselig uten noe forvarsel oppdage denne forseggjorte installasjonen. Da jeg så bildet tenkte jeg at "Greit nok, det var i det minste ikke angitt hvilken cache det er..." Men bare et halvt døgn senere gjorde FantD spoilingen komplett ved å også legge ut navnet! Takk for at du ødela den oppplevelsen for meg! :(
ArveAnd skrev:Oppfordrer FantD til å slette bilde av cachen frå denne topic snarest!Det er ikkje god cacheskikk å poste slike bilder!
STØTTES!!
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
FantD
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:8
Registrert:fre 03 mai 2013 12:30

Re: Instagram

Legg inn av FantD » søn 05 mai 2013 23:36

Beklager at jeg har tabbet meg ut ved å publisere bildet. Er nybegynner og visste ikke bedre. Skal selvfølgelig aldri skje igjen. Hvordan får jeg slettet det?

Joker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:2
Registrert:man 06 mai 2013 00:15

Instagram

Legg inn av Joker » man 06 mai 2013 00:22

Så så, ikke lag noe drama ut av dette da Gorgon. FantD har beklaget og skjønt tegningen. Tipper at "opplevelsen" du så dramatisk har gått glipp av ikke setter spor i sjelen din. Det er lov å gjøre feil, det gjør vi alle sammen !

Svar