Legge ut nå, publisere senere?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:
Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av sven-egil » tor 27 des 2012 16:13

Det var Makuta som selv sa at dette har han gjort i flere år.

Og jeg ser ingen grunn til å betvile hva han forteller :wink:
Bilde Bilde Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av Synth75 » tor 27 des 2012 16:17

Da skjønner jeg virkelig ikke spørsmålet med hvor vi har dette fra.

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av sven-egil » tor 27 des 2012 16:21

Om cervis eller andre lurer kan de sikkert kontakte Makuta for info :D

Han pleier å være hjelpsom. :D
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av GorgonVaktmester » tor 27 des 2012 16:35

GorgonVaktmester skrev:Makuta har laget seg sitt eget opplegg som hjelper ham å automatisere publisering. Protea Sangomas sa på spørsmål om dette på et event i advent at han måtte sitte å publisere manuelt. Dette tolker jeg dit hen at Makutas opplegg ikke er veldig enkelt og brukervennlig siden de andre reviewerne ikke har fått kopi av det.
Jeg vet at spørsmålet om hvor informasjonen kommer fra ikke var rettet til mitt innlegg, men jeg kan likevel si at det jeg skrev (som er sitert over) er noe de har sagt i samtaler med meg og andre geocachere som også var tilstede. Cervisvenator vet jeg ikke hvem er (selv om jeg har mine mistanker :twisted: ), og vet derfor heller ikke noe om hvilke muligheter vedkommende har til å publisere automatisert.
sven-egil skrev:Om cervis eller andre lurer kan de sikkert kontakte Makuta for info :D
Jeg vet at det er jevnlig kommunikasjon mellom de tre reviewerne, og at de også tildels treffes fysisk. Jeg vil derfor tro at automatisering av publisering er noe de har snakket om.
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av ArveAnd » tor 27 des 2012 18:03

Eit "heimesnekra" opplegg for ein reviewer har eg også høyrt snakk om.

Men slik eg oppfatta første innlegg om det her, og etterfølgande også, så trudde eg at det var snakk om ein "offisiell gc.com løysing" for dette. Og det lurte iallefall eg på kvar de har det i frå... Det at 1 reviewer har mekka seg eit slikt verktøy er ein heilt anna sak - slik eg ser det.

Så fint om nokon faktisk kan bekrefte/avkrefte om det er snakk om eit heimesnekra opplegg, eller om det faktisk er ein applikasjon frå gc.com

Frodebs
Bruker
Bruker
Innlegg:102
Registrert:tir 29 nov 2011 01:27

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av Frodebs » tor 27 des 2012 21:27

Makuta har tidligere skrevet på forumet her at det ikke er noe slik system fra gc og at det fra hans side ikke er ønskelig. Mulig noe er blitt forandret på det knappe året siden han sa det.

Brukeravatar
Cervis Venator
Junior
Junior
Innlegg:51
Registrert:man 03 sep 2012 08:04

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av Cervis Venator » fre 28 des 2012 01:51

Frodebs skrev:Makuta har tidligere skrevet på forumet her at det ikke er noe slik system fra gc og at det fra hans side ikke er ønskelig. Mulig noe er blitt forandret på det knappe året siden han sa det.
Det finnes ikke noen applikasjon geocaching.com når det publisering til bestemte klokkeslett og dato. Jeg vet at flere har tatt dette opp med GSP, men de ønsker ikke en slik funksjon. Vi reviewere har tett dialog, og vi har også snakket om dette. Makuta er dataprogrammerer og kan nok lage et skript. Protea og undertegnede publiserer cachene manuelt.

Er dette en grei forklaring?
Cervis Venator
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

anders99

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av anders99 » fre 28 des 2012 11:21

Frodebs skrev:Makuta har tidligere skrevet på forumet her at det ikke er noe slik system fra gc og at det fra hans side ikke er ønskelig. Mulig noe er blitt forandret på det knappe året siden han sa det.
Jeg husker jeg snakket med ham om dette for en god stund siden. Da nevnte han at slik prepublisering var vanskelig, bla. fordi han hadde opplevd at utleggere gjorde endringer på cachen (av en slik karakter at den ikke skulle vært publisert) i tidsrommet fra han la den inn og frem til den ble publisert.

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av Raggsokk » fre 28 des 2012 23:47

Det er vel derfor de låser cachen frem til publisering når det er snakk om avtalt tidspunkt, nettopp for å slippe å lese gjennom en gang til.

Forresten takk til Cervis Venator for avklaringen, det glatter ut de verste spekulasjonene som kan bli til sannheter hvis de får gro fritt. Fakta har en lei tendens til å drepe en god diskusjon! :wink:
- Raggsokk

Bilde

Team Vind
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:34
Registrert:søn 22 jul 2012 19:13

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av Team Vind » tir 01 jan 2013 21:08

Hei

Jeg har noe jeg lurer på i forbindelse med dette.

Hvis en ny cache er godkjent og låst fra reviwers, hvorfor ikke la cache eier ta seg av publiseringen, dette må da ta av et stort trykk på reviwere?
Da kan de jo bruke tiden til og godkjenne cacher og ikke sitte der og publisere på våre til tider sære ønsker:)

Så lenge den er låst kan vi jo ikke forandre noe på den, eller?


Mvh
Team Vind.
TeamVind + Pia the dog:)

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Legge ut nå, publisere senere?

Legg inn av sven-egil » tir 01 jan 2013 21:34

Team Vind skrev:Hei

Jeg har noe jeg lurer på i forbindelse med dette.

Hvis en ny cache er godkjent og låst fra reviwers, hvorfor ikke la cache eier ta seg av publiseringen, dette må da ta av et stort trykk på reviwere?
Da kan de jo bruke tiden til og godkjenne cacher og ikke sitte der og publisere på våre til tider sære ønsker:)

Så lenge den er låst kan vi jo ikke forandre noe på den, eller?


Mvh
Team Vind.
Mange har tenkt den tanken, men tydligvis har ikke Groundspeak tent på den ideen.

Dessverre :(
Bilde Bilde Bilde

Svar