Veipunkt - Waypoints

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Gali Nuva
Nybegynner
Nybegynner

Veipunkt - Waypoints

Legg inn av Gali Nuva » tor 03 apr 2008 17:42

Det ser ut som en merkelig og upraktisk uvane sprer seg.

De siste dagene har jeg lagt merke til flere tidligere publiserte ordinære cacher, der eieren har lagt til en final location i tillegg til de oppgitte koordinatene. Det kan være til f. eks bygningen eller plassen cachen har fått navn etter.

En slik overivrighet kan være irriterende for de som laster ned cachebeskrivelser og får med unødvendige punkt. Det som er verre, er at disse cachene okkuperer et stort område. Når jeg vurderer en ny cache i området, kan jeg finne ut at den er både 50 OG 120 meter fra den samme cachen.

Final location hører til i multi-, offset- og mysterycacher, aldri ellers! Jeg kan ikke lete rundt for å sjekke hvem som har gjort dette, hver og en får være ansvarlig for å fjerne dem selv.

:) En hyggeligere nyhet er at i disse dager blir det mulig å lage waypoints til samme punkt som oppgitte koordinater, det kan være praktisk noen ganger og jeg vet det har vært savnet av flere.

armandg
Nybegynner
Nybegynner

Re: Veipunkt - Waypoints

Legg inn av armandg » fre 31 des 2010 00:37

Et punkt hvor jeg ser at det kan være praktisk å benytte waypoints er ved anbefalte parkeringsplasser.
Bilde

Brukeravatar
FrodoTheDog
Junior
Junior
Kontakt:

Re: Veipunkt - Waypoints

Legg inn av FrodoTheDog » lør 01 jan 2011 18:54

Det er ikke så at noen missforstår vilke de skal bruk?

Det finns jo nå 6 ulike man kan bruke, og det er følgende for de som undrer:
- Parking Area
- Question to Answer
- Reference Point Det er denne som bør brukes i sånne fall du nevner.
- Stages of a multicache
- Trailhead
- Final location og dette valget burde jo bare komme opp på de aktuelle Cache-Typene.(hadde vært enklest for dere)

FrodoTheDog
Bilde

Svar