LNF-område

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
fotimyr
Bruker
Bruker

LNF-område

Legg inn av fotimyr » tor 26 jul 2012 17:48

Har en geocache på gang og har vært på turer i området for å finne koordinater og gjemmested. I kommunens reguleringsplan er GZ i et LNF-område (Landbruks-, natur-, og friluftsområde), og det har vært bedrevet hugst på stedet til inntil for noen måneder siden (basert på relativt ferske stubber, maskinveier etc.). Det er ikke mer igjen å ta, så jeg regner med hugsten er ferdig. Det er kommunen som eier området. Nærmeste cache ligger en knapp km unna i luftlinje, men denne er i uregulert utmark utenfor LNF-området.

Bare så jeg ikke bajser på leggen; er det OK å legge ut en cache på et slikt sted? Noen meninger om dette? Jeg er rimelig sikker på at det ikke skal være noen problemer, men forsøker å være litt føre var.

kassimaja
Styret
Sted: Rendalen

Re: LNF-område

Legg inn av kassimaja » tor 26 jul 2012 18:38

Allemannsretten regulerer nok et slik område. Så lenge du ikke ødelegger noe ved å legge ut en geocache kan jeg ikke skjønne at det skal gjøre noe
Kassimaja

Bilde Bilde

fotimyr
Bruker
Bruker

Re: LNF-område

Legg inn av fotimyr » fre 27 jul 2012 19:17

OK, det er omtrent samme linje som jeg er på. Var litt i tvil da jeg så det store, gule feltet området var i kommunens GIS-opplegg på nettet, men etter litt mer sjekking ser jeg at dette ikke betyr at området ikke er offentlig.

Og å ødelegge noe mer enn skogbrukskara har gjort i det siste, det lar seg vel vanskelig gjøre ;) Blir uansett en ganske normal installasjon uten noe spesielle inngrep, duppeditter eller andre påfunn.

Svar