Cacher uten beskrivelse og hint

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:
Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 20 jun 2012 09:05

Kanskje er det et spennende/fint sted ikke så veldig langt unna som man ikke kan legge en cache ved fordi det vil bli for nært en annen?
Lag en offset-cache!! (To-trinns multi)

1) De oppgitte koordinatene tar deg til det stedet du ønsker å vise frem.
2) En enkel oppgave som kan løses på stedet ved hjelp av informasjon man finner der gir koordinatene til det "kjedelige" stedet boksen ligger.

(Gleder meg til å se det blomstre opp med offset-cacher! Har et par av de selv her i Skien...)
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av sven-egil » ons 20 jun 2012 19:40

Har erfart at ønsker man minimalt besøk så lag en Multi!

Ser på statistikkene at Multi symbolet skremmer vekk folk, selv om den er på to steg og svaret er umulig å bomme på.

Merkelig, men sånn er det bare.....
Bilde Bilde Bilde

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av ArveAnd » ons 20 jun 2012 20:44

sven-egil skrev:Har erfart at ønsker man minimalt besøk så lag en Multi!

Ser på statistikkene at Multi symbolet skremmer vekk folk, selv om den er på to steg og svaret er umulig å bomme på.

Merkelig, men sånn er det bare.....

slik er det ja. Men til gjengjeld så blir dei som regel ekstra fornøgde dei som gjennomfører ein multi - sjølv med kun 2 steg.

Og bonusen er at den nok ikkje er like utsatt for "telefon-mugglarar" som berre skal prøve kva dette er/herpe cachen. Derfor heller ingen behov for "premium only"

Brukeravatar
Viking_Princess
Bruker
Bruker
Innlegg:250
Registrert:tor 23 jun 2011 20:56
Sted:Hedmark

Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av Viking_Princess » tor 21 jun 2012 18:12

Har netopp lagt ut en multi på 11 steg, ca 3km, den har ikke vært besøkt ofte akuratt, og hjelper ikke at den ligger lagt inni skauen heller ;)
Men de som tar den, har vært veldig fornøyde.
Jeg synes det er så synd at det er så lite multier i Norge, det har jeg nevnt her før og, savner litt utfording og pussling og oppgaver i feltet!

Men det er helt klart ett pluss, at de da ikke så lett blir muggla, siden man må gjøre litt mer enn bare gå til stedet for å finne den.
Bilde

obergeru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:37
Registrert:man 25 jun 2012 09:54

Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av obergeru » tor 05 jul 2012 12:56

Ja bedre med multicache i flere steg enn alle disse "powertrails" hvor eneste poenget er å få opp antall cacher i statistikken.
Iallefall hvis man ønsker å rekrutere nye cachere, som går til en "random" cache i nærheten. Hvis denne cachen er intetsigende blir de nok neppe hektet.

maristua
Bruker
Bruker
Innlegg:204
Registrert:fre 24 sep 2010 20:53

Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av maristua » tor 05 jul 2012 20:31

multier hopper jeg som oftes over fordi man ikke vet hvor lang turen ender opp med å bli.
Bilde

Brukeravatar
mamoreb
Senior
Senior
Innlegg:742
Registrert:tor 02 sep 2010 20:49
Sted:Oslo

Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av mamoreb » tor 05 jul 2012 22:01

maristua har et godt poeng. Dette gjelder spesielt multier der veipunktene ikke er oppgitt, men man må bruke info fra punkt 1 for å finne punkt 2 osv.

Jeg skulle ønske de som eide multier, kunne skrive litt om total lengde, hvor langt final er fra de andre, kanskje hvilket område det lønner seg å avslutte i (der veipunktene er spredt i et område), etc. Da er det lettere for meg å velge å besøke den. Generelt liker jeg multier, men hvis jeg har begrenset tid, er det fristende å velge noe mer håndfast.

Jeg bør kanskje gå og sjekke min egen multi. :)
Bilde

Brukeravatar
bjoff
Bruker
Bruker
Innlegg:139
Registrert:søn 18 apr 2010 22:16
Sted:Egersund, Rogaland

Re: Cacher uten beskrivelse og hint

Legg inn av bjoff » tor 05 jul 2012 22:11

mamoreb skrev:Generelt liker jeg multier, men hvis jeg har begrenset tid, er det fristende å velge noe mer håndfast.
Veldig enig. Har funnet de fleste i nærheten av hjemstedet, men ser at når jeg fyker rundt andre steder hopper jeg stort sett over multier nettopp fordi det ikke alltid er så godt å vite omfang, både i lengde og tid. Da er det liksom litt enklere å heller konsentrere seg om de tradisjonelle.
Jeg bør kanskje gå og sjekke min egen multi. :)
Du sier noe... :)

Svar