First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:
Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av team fredrune » fre 21 okt 2011 15:30

Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å legge dette FTF sertifikatet i boksen!
Ingen som kan "nekte" deg et slikt kort og eller utsagn. Ikke er det krenkende! Ikke er det støtende! Ser man "historisk" på det, er det jo relativt korrekt!? Og ikke minst nært foreldet... ;)
tviler på at en 75 åring ville la seg affektere og hive innpå med lykkepiller og alkohol om han så dette! Hva med all politikk, drap (Gadaffi, Hussein og Ceaucescu i 1989 på åpent fjernsyn ) og ræl som man får slengt i trynet via Avis/Tv...
Allt som ikke tar liv av deg, gjør deg sterkere er et ordtak :)
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av Makuta Teridax » fre 21 okt 2011 16:34

team fredrune skrev:Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å legge dette FTF sertifikatet i boksen! Ingen som kan "nekte" deg et slikt kort og eller utsagn. Ikke er det krenkende! Ikke er det støtende! Ser man "historisk" på det, er det jo relativt korrekt!? Og ikke minst nært foreldet... ;)
Det er fint for deg om du ikke finner det krenkende eller støtende, men folk er ulike, og det å vi ta hensyn til. Du må gjerne kjempe for din rett til å komme med slike utsagn, men da må du velge andre kanaler enn geocaching.com.

Når det gjelder å nekte slike kort eller utsagn, så er det sånn at cacheeiere som finner på tilstrekkelig mye tull blir nektet å få flere cacher publisert. Og, ja, det har skjedd, om enn ikke pga. smakløse utsagn.
team fredrune skrev:tviler på at en 75 åring ville la seg affektere og hive innpå med lykkepiller og alkohol om han så dette! Hva med all politikk, drap (Gadaffi, Hussein og Ceaucescu i 1989 på åpent fjernsyn ) og ræl som man får slengt i trynet via Avis/Tv...
Det er to moment her jeg tror du kan ha oversett. Det ene er at andre verdenskrig er nærmere og mer personlig for mange enn drap som skjer langt unna. Det andre er at å få med seg drap i mediene er noe man i stor grad velger selv. Ser man i avisene eller på tv, må man forvente slikt. En som går og finner en cache forventer neppe å finne en melding om hvor gildt det hadde vært om nazistene fremdeles hersket i landet, og det attpåtil som premie.

Sånn apropos reaksjoner på cacher: For noen uker siden ble det publisert en cache som viste seg å referere til Utøya. Begge som fant cachen reagerte, og bare to dager etter publisering, ble cachen arkivert.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

VegardPettersen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:man 17 okt 2011 21:44

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av VegardPettersen » fre 21 okt 2011 17:00

Vel, nå sa jeg jo at det var greit og at jeg skulle endre da, så hvis jeg kan få lov til å leike litt her hvis jeg bare setter meg fint ned i et hjørne for meg selv så hadde jeg satt pris på det, altså.

Den rette respekten har jeg også, trenger ikke være redd for det. Jeg skal være lydig og grei. Lover.

Når det er sagt så ramler det inn i det lydige og respektfulle vesle hodet mitt, en liten episode fra Fawlty Towers som ble sendt for mange Allahs år siden - moderen likte disse episodene, virket det som, så da måtte jo jeg også se på.
Altså "Whatever you do, don't mention the war"-episoden: http://www.youtube.com/watch?v=7xnNhzgcWTk

Selv synes jeg ikke den episoden er morsom, hverken da eller nå, men siden det var innlagt latter så forstod jeg at det var enkelte som syntes det var morsomt og det måtte man jo ta hensyn til og le litt høflig med.

Ut over det så har vi vel havnet inn i en noe annen diskusjon, så kan ikke de som ønsker å spille Tommy-ball rundt de problemstillingene ta med seg ball og spud-gun og lawn-darts og luftpistol og truger og lage en egen tråd om det?

Allrightee then.

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av fotimyr » fre 21 okt 2011 17:27

Heh heh. Like før ordene "rødgrønn" og "ytringsfrihet" blir nevnt her nå, føler jeg .
Svigerfar var motstandsmann i Danmark i 1940-45 og satt fengslet hos Gestapo vel og lenge. Det fikk han etterhvert betale for med et ganske avkortet liv. Jeg tror det skal holde hardt å få min faste medcacher med på å lete opp en cache der det erklæres at vi fortsatt burde hatt tysk okkupasjon. Om jeg går alene og finner den blir jeg vel egentlig ikke overrasket om alt av bytteting er White Power-parafernalia, Hitler-byster eller et par visittkort med soundbites på Vigrid.

Om det sistnevnte ikke var det du mente, så er det slik det fremstår. Sorry.

VegardPettersen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:man 17 okt 2011 21:44

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av VegardPettersen » fre 21 okt 2011 19:51

Bra at du tok med siste setning, så går det ikke ann å misforstå.

Slik blir det da antagelig seendes ut, jeg heller til høyre-versjonen:
Bilde

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av team fredrune » fre 21 okt 2011 20:35

Tror det hele var ment som ironi og litt humor...

Selv synes jeg John Cleese og hotell i særklasse er overlegent :)

og som vår reviewer nevner, skal man selvfølgelig ha respekt for temaer som kan virke støtende osv.
Og på mine cacher er ikke slike ting tema!
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

VegardPettersen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:man 17 okt 2011 21:44

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av VegardPettersen » lør 22 okt 2011 13:33

Sånn, ferdig m/farger og design.
Bilde

Det ble jo bra selv om kameraet på mobilen ikke er noe særlig.

Kommer sikkert til å ta opp spørsmål om design og bruk av FTF og annet, seinere.

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior
Innlegg:81
Registrert:lør 04 jun 2011 20:24

First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av kesyv » lør 22 okt 2011 14:15

Råeste ftfc jeg har sett:)

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av pjacklam » lør 22 okt 2011 14:31

Bilde
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av bjorges » søn 23 okt 2011 08:15

Knallbra :)
Bilde

chiefsteward
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:fre 23 sep 2011 17:53

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av chiefsteward » tor 03 nov 2011 21:35

Var den heldige som fikk logget denne som FTF, sertifikatet var kjempefint. Original og god ide som sikkert vil dukke opp andre plasser også.
Glimrende plassering som gav en god utfordring. :D

VegardPettersen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:man 17 okt 2011 21:44

Re: First to Find, greit å skru opp vanskelighetsgrad?

Legg inn av VegardPettersen » man 07 nov 2011 21:11

Det var jo veldig kjekt med positiv tilbakemelding, jeg blir jo også litt ekstra motivert til å legge litt flid nedi det, når jeg hører at det faller i smak. :)
Nå har jeg jo skaffet gummibåt, og båtsertifikatet har jeg jo også, så det blir nok noen lekebokser med vanskelighetsgrad 4/4 om litt.

Skrev forresten om kort-design av FTF-sertifikater i denne tråden.

Svar