Uidentifisert TB

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Kmart_38
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:lør 16 jul 2011 11:00
Uidentifisert TB

Legg inn av Kmart_38 » ons 20 jul 2011 13:07

Fra en cache som jeg fant i dag, tok jeg en gjenstand som trolig viser seg å være noe som omtales som "Travel Bug". Når jeg henter opp en side for å fortelle hvilken cache jeg har hentet denne gjenstanden fra, får jeg et spørsmål om å skrive ned gjenstandens identifiseringskode. Den koden jeg fant på gjenstanden, var så liten at jeg måtte til biblioteket for å låne en lupe med kjempeforstørrelse for å lese tegnene, og da var de så vidt leselige. Jeg har flere ganger forsøkt å skrive denne koden, men hver gang får til svar at koden er ukjent. Gjenstanden har form som halvparten av en "ching yang" eller hva det heter, og den andre halvparten skal visstnok også være på reise, og hensikten er en gang i fremtiden å gjenforene disse to delene.

Hva gjør jeg?

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Uidentifisert TB

Legg inn av hstad » ons 20 jul 2011 13:16

Ta kontakt med eier eller ta et bilde av koden med et bra kamera og se om du kan tyde den da.


Mvh hstad on Tapatalk

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Uidentifisert TB

Legg inn av fotimyr » ons 20 jul 2011 13:31

Du kan også sende en melding til forrige finner (susihukka) og høre om han/hun tilfeldigvis noterte seg koden. Alternativt kan du forsøke å polere GC-en og se om du koden kommer bedre frem. Virker som det er en mynt som kan korrodere. Trur eg ...

Brukeravatar
Smort78
Bruker
Bruker
Innlegg:247
Registrert:tir 27 nov 2007 18:13

Re: Uidentifisert TB

Legg inn av Smort78 » ons 20 jul 2011 13:44

det kan være lett å lese feil mellom 8 og B, 0 og O, 1 og I

avigerus
Senior
Senior
Innlegg:574
Registrert:ons 05 des 2007 23:08
Sted:Porsgrunn

Re: Uidentifisert TB

Legg inn av avigerus » ons 20 jul 2011 16:46

en siste mulighet kan jo være at denne faktisk er å betrakte som en gave - altså at den fortsatt ikke er registrert og at du som fant den kan beholde denne selv, eller registrere og sende ut på tur...da kanskje med en litt større lapp med kode på?
Jeg har ved mange anledninger spandert både TB og coins på den første som kommer til en cache, eller ihvertfall etter meg. Pleier da selvsagt å merke gaven med at denne fortsatt er upublisert og er å betrakte som din.
Bilde

RoLeTuSi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:søn 12 sep 2010 20:53

Re: Uidentifisert TB

Legg inn av RoLeTuSi » ons 20 jul 2011 18:15

Dersom linken over her er den rette, er det nok en geocoin der du trenger koden for å logge den, ja. Jeg ville først ha prøvd tipsene over her med å logge alternative tall og sett hva som skjer, og om den fortsatt kommer opp som ukjent ville jeg tatt kontakt med eieren.

Dersom koden er uleselig kan det jo være greit at eieren får beskjed så denne kan avgjøre hva som skal skje videre. Den neste som finner den vil jo antakelig få samme problem som deg ved logging, så det kan jo være greit for eieren å vite.
Bilde

Kmart_38
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:20
Registrert:lør 16 jul 2011 11:00

Re: Uidentifisert TB

Legg inn av Kmart_38 » ons 20 jul 2011 19:14

Som jeg sa i min aller første posting: jeg er imponert over at cachejegere kaster seg over meg for å hjelpe til. Jeg har forsøkt med forskjellige varianter av tegnene, som stort sett er lesbare når de kommer under en sterk lupe, uten hell. Nå har jeg sendt en melding til den siste som hadde den, om koden ble notert og tatt vare på. Tusen takk skal dere ha for hjelpen. :)

fotimyr
Bruker
Bruker
Innlegg:263
Registrert:ons 13 jul 2011 19:51

Re: Uidentifisert TB

Legg inn av fotimyr » ons 20 jul 2011 23:58

Skulle bare mangle. Kjenner en begynnende dilla på Travel Bugs, og det er jo veldig synd om en slik reisenisse skulle bli sittende fast. Spesielt når målet er å gjenforenes med sin bedre halvdel i Paris!

Svar