FTF dagen før publisering

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:
Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av gacrux » fre 02 des 2011 18:22

Tidligere har tag-tracer hunnet avsløre cacher, men mange av disse hullene er tettet.
Tomahg har funnet hull før, og har antagligvis avdekket et nytt nå:-)

Jeg tipper det er hull gjennom Geocache-API en.
Skulle jeg prøvd å hacke meg inn ville jeg tracet trafikk fra GC-applikasjon på Android mot GC og avdekke hull her.
Otto Milvang

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

FTF dagen før publisering

Legg inn av hstad » fre 02 des 2011 19:49

Det er da bragt på det rene at 4 stykker i x-mjøs er funnet før publisering. Synes slikt er dårlig gjort eg!! Blir som at man smugkikker på alle julegavene dagen før julaften. Og julegavene til andre også!

Og hadde det vært slik at disse tilfeldigvis vart funnet så hadde det vært greit, men når man jobber for å sabotere på denne måten blir det noko anna!!


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av sven-egil » fre 02 des 2011 20:18

Har cache eier stygge mistanker, kan jo den "midlertidige loggboka "byttes ut rett før publisering til den som egentlig skal være i cachen.... :wink:
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av krl69 » fre 02 des 2011 20:41

hstad skrev:Det er da bragt på det rene at 4 stykker i x-mjøs er funnet før publisering. Synes slikt er dårlig gjort eg!! Blir som at man smugkikker på alle julegavene dagen før julaften. Og julegavene til andre også!

Og hadde det vært slik at disse tilfeldigvis vart funnet så hadde det vært greit, men når man jobber for å sabotere på denne måten blir det noko anna!!


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk
Rolig nå. For det første ble ikke FTF-gaven(e?) tatt, i tillegg ble cachen(ene?) tilført mer og sist, men ikke minst hedersbevisningen FTF ble heller ikke avkrevd. Kanskje finnes det et lite ankepunkt i at her dreier det seg om adventscacher eller kalendercacher og disse kunne kanskje vært skånet for "prefinders", men personlig synes jeg også slike er å betrakte som en del av en seriøs lek. :shock:

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av gacrux » fre 02 des 2011 20:50

Oslo X-mas#2 ble også funnet før publisering ....
bjornda brukte en svært gammel GC kode for sin X-mas#1 og den ble ikke funnet før publisering.
Er det et hull hvor man gjetter på GC-koder?
Otto Milvang

ArveAnd
Senior
Senior
Innlegg:889
Registrert:tor 06 des 2007 21:24
Sted:Melkeplassen

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av ArveAnd » fre 02 des 2011 21:13

hstad skrev:Det er da bragt på det rene at 4 stykker i x-mjøs er funnet før publisering.

Dette må jo bety at nokon har funne eit hol i GC.com og klart å tappe ut informasjon i form av koordinatar, og kanskje også heile cachebeskrivelsen - gitt gårsdagens kodelås. Då forsvinn nok ein del av sjarmen med kalendarcachane. Om det var min cache så ville eg ha bytta loggbok til nye loggbok på publiseringsdagen.

Får håpe at dette holet blir tetta snarast råd!

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

FTF dagen før publisering

Legg inn av sven-egil » fre 02 des 2011 21:13

Selv om man kjenner Gc koden er det ikke mulig å se Cachen....Mener jeg...

Min xmas2 ble funnet på "Lete" metoden, jeg har merklig nok pratet med Oppned etter at han fant den etter en lang dag.

Er i grunnen imponert over innsatsen!

Jeg har også et par funn som jeg:
A-Fant tilfeldig
B- Letet etter...Og fant.

Og noen har jeg sett etter og ikke funnet..

Men muligens har noen Hacker egenskaper til å finne upubliserte Cacher?
Eller klarer å logge inn som en godkjenner eller annen "admin" funksjon. Da ser man vel alt skulle jeg tro...
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

FTF dagen før publisering

Legg inn av sven-egil » fre 02 des 2011 21:15

Søk på YouTube etter hvordan åpne en kodelås...

Da vil man ikke stole stort på en slik lås.
Bilde Bilde Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

FTF dagen før publisering

Legg inn av hstad » fre 02 des 2011 21:18

Hvis man tilegnet seg dette ved å hacke eller ved hjelp av andre måter som utnytter hull i systemet, synes eg dette er usportslig!! Varsle heller noen som kan fikse dette hullet!!


Mykje Vyrdsamt
hstad on Tapatalk

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av ingsve » fre 02 des 2011 21:47

Husk nå hva geocaching er folkens. Det har med leting å gjøre. Dette er noe av spenningen. Jeg har støtt på logger som sa "Jeg fant den uten GPS" eller bedre "Jeg fant den forde jeg ikke hadde GPS". Loggen "Jeg fant den før publisering" syns jeg er like festlig som disse loggene, og jeg syns faktisk at prestasjonen er like god som en høyt rangert cache i vanskelighetsgrad. Diskusjonen i etterkant er jo nok til å satse litt mer på denne delen av sporten, og vel så spennende som en mystery. (eller for den saks skyld en laaaaaaaaang tur)
At det ikke kommer inn under noens termer for "sportsmanship" får så være.
Men jeg greier ikke se at noe galt er gjort -i forhold til at jeg synes det er morsomt å lete etter plasbokser - om boksen blir funnet før den er publisert eller ikke. Og så vidt jeg vet er det heller ikke mot reglene :lol:
Bilde

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av sven-egil » fre 02 des 2011 22:04

ingsve skrev: ....klippet masse tekst.......
Et meget godt innlegg :D
Bilde Bilde Bilde

pjacklam
Senior
Senior
Innlegg:810
Registrert:tir 13 mai 2008 09:39
Sted:Der bekken stilner av og blir til en svart kulp mellom granene

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av pjacklam » fre 02 des 2011 22:38

hstad skrev:Synes slikt er dårlig gjort eg!! Blir som at man smugkikker på alle julegavene dagen før julaften. Og julegavene til andre også!

Og hadde det vært slik at disse tilfeldigvis vart funnet så hadde det vært greit, men når man jobber for å sabotere på denne måten blir det noko anna!!

Hvis man tilegnet seg dette ved å hacke eller ved hjelp av andre måter som utnytter hull i systemet, synes eg dette er usportslig!!
Det er noen som alltid skal klage, det vet vi jo godt. Synes ikke man skal bry seg om slike surmulere. Er den funnet så er den funnet. Stå på!!

Eller hvordan var det?
~/.signature: No such file or directory.

Brukeravatar
Ormputt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:fre 24 jul 2009 19:50

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av Ormputt » fre 02 des 2011 22:46

pjacklam skrev:
hstad skrev:Synes slikt er dårlig gjort eg!! Blir som at man smugkikker på alle julegavene dagen før julaften. Og julegavene til andre også!

Og hadde det vært slik at disse tilfeldigvis vart funnet så hadde det vært greit, men når man jobber for å sabotere på denne måten blir det noko anna!!

Hvis man tilegnet seg dette ved å hacke eller ved hjelp av andre måter som utnytter hull i systemet, synes eg dette er usportslig!!
Det er noen som alltid skal klage, det vet vi jo godt. Synes ikke man skal bry seg om slike surmulere. Er den funnet så er den funnet. Stå på!!

Eller hvordan var det?
Ja, og sånn var det med den saken:) god natt og god morgen tror jeg det var en eller annen som sa.......
Stadig på jakt. Ormputt !

Brukeravatar
sven-egil
Senior
Senior
Innlegg:1131
Registrert:ons 17 jun 2009 18:56
Sted:Åros i Røken. Buskerud
Kontakt:

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av sven-egil » fre 02 des 2011 23:17

Det er godt dette bare er en lek 8)
Bilde Bilde Bilde

kosunde
Bruker
Bruker
Innlegg:163
Registrert:fre 18 jul 2008 13:06
Sted:Ringerike

Re: FTF dagen før publisering

Legg inn av kosunde » fre 02 des 2011 23:22

Jeg prøver å avholde meg fra å gå inn i diskusjoner på dette forumet, men her klarer jeg faktisk ikke å la være. Dersom det måtte være slik at flere adventscacher er logget før publiseringstidspunktet ved å hacke seg inn på gc.com og hente ut informasjon mener jeg det er helt uakseptabelt. Jo da, det er definitivt en lek dette vi holder på med. Kreative metoder for å finne en cache, og kanskje også oppnå en FTF, verdsettes høyt. Metodene for å løse mysteries kan noen ganger være særdeles kreative. Men datainnbrudd er faktisk kriminelt, også i vår sammenheng. Jeg ville ikke satt pris på om noen hacket seg inn i nettbanken og tappet kontoen min. Dette blir noe av det samme. Den fysiske boksen jeg har satt ut er i alle fall min eiendom. Jeg setter ikke pris på noen form for innbrudd for å få tak i den. Jeg ønsker at de som besøker den skal være invitert først. Jeg har satt ut et par adventscacher jeg også. Eventuelle uforståelige prefinder-logger vil bli slettet ubønnhørlig. God natt til Ormputt og andre cachere i denne travle førjulstid!

kosunde
Bilde

Svar