Sletting av 'system'-logger

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Sletting av 'system'-logger

Legg inn av Raggsokk » tor 16 jun 2011 12:11

En ting jeg har lurt på, men ikke turt å prøve:

Hva skjer dersom man sletter logger fra ens egen cache av typen "Needs maintenance", "Publish listing", "Changed coordinates" og "Archived" (m.fl.)? Er det mulig å slette dem, og påvirker det cachens status på noen måte?

Det er mest akademisk interesse som gjør at jeg spør, men også fordi jeg har sett noen cacher som har masse unødvendige logger liggende. Greit at det forteller litt om historikken til cachen, men når det kommer 10 "Changed coordinates" på rad kunne kanskje de 9 første vært slettet? Jeg har ikke personlig noe bruk for dette akkurat nå, men er nysgjerrig.
- Raggsokk

Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior

Re: Sletting av 'system'-logger

Legg inn av Makuta Teridax » tor 16 jun 2011 15:01

Raggsokk skrev:Hva skjer dersom man sletter logger fra ens egen cache av typen "Needs maintenance", "Publish listing", "Changed coordinates" og "Archived" (m.fl.)? Er det mulig å slette dem, og påvirker det cachens status på noen måte?
Sletting av logger forandrer ikke cacheoppføringens status på noen måte. Det forandrer bare historikken. Sletter du nye logger, risikerer du at geocachere ikke får med seg verdifull informasjon om den nåværende tilstanden til cachen. Sletter du gamle logger, risikerer du å forvirre geocachere som leser gamle logger, f.eks. om de ønsker å se hva som har skjedd med cachen etter at de var der, men ikke fant den, og vurderer å ta en ny tur for å finne den.

Dette er egentlig ikke noe reviewere legger seg opp i, men jeg tror det er bedre at logger for stå enn at de slettes. Unntaket må være, som du nevner, påfølgende "Update coordinates"-logger. Jeg ser ikke noe poeng i at man skal beholde mer enn én slik logg.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
olea
Senior
Senior
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olea » tor 16 jun 2011 15:03

Rent teknisk er det ingenting som hindrer cacheeier å slette hvilken som helst logg på en cache. Hvis du sletter en logg som du selv ikke har skrevet, vil eieren av loggen få e-post med varsel om at loggen er slettet. Logger blir strengt tatt ikke slettet. De blir arkivert, og den som skrev loggen kan finne den igjen ved å følge lenken fra varsel-mailen. Sletting av en Needs maintenance-logg fjerner ikke attributten needs maintenance, da må du enten skrive en Owner Maintenance-logg, eller fjerne attributten etter å ha klikket deg inn på Edit Attributes.
Bilde

Raggsokk
Senior
Senior
Sted: Nedre Eiker

Legg inn av Raggsokk » tor 16 jun 2011 17:14

Da fikk jeg svar på spørsmålet. Takk!
- Raggsokk

Bilde

Svar