Publiseringstidspunkt

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
Brukeravatar
manutnamkeng
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:søn 08 aug 2010 19:47
Publiseringstidspunkt

Legg inn av manutnamkeng » lør 28 mai 2011 21:46

I det siste har det vært mange ønsker om fast publiseringstidspunkt, noe vi ikke ønsker mye av.
Når dere likevel har slike ønsker skal disse være sendt inn minst 10 dager før.
Ville bare nevne dette siden det er for mye av slikt, og mange kommer innenfor de 72 timene vi har som frist å svare på.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Raggsokk
Senior
Senior
Innlegg:721
Registrert:fre 27 aug 2010 22:25
Sted:Nedre Eiker

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av Raggsokk » lør 28 mai 2011 22:49

Synd at ikke Groundspeak har valgt å implementere dette. Altså at reviewer kan legge cachen 'på kø' for automatisk publisering på et gitt tidspunkt, IKKE cacheeier (som må be reviewer pent om det i en reviewer note). Men det har vel sine årsaker, det som alt annet.
- Raggsokk

Bilde

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av Synth75 » lør 28 mai 2011 23:05

Jeg ser av en relativt nypublisert cache at det jo bare er å få den publisert og at cacheeier så disabler cachen så raskt som mulig. Da kan cacheeier "publisere" den etter eget ønske, ved å enable den igjen.
Jeg er ikke for slikt, men ser at det lar seg gjøre i praksis.

Brukeravatar
manutnamkeng
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:søn 08 aug 2010 19:47

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av manutnamkeng » lør 28 mai 2011 23:19

Synth75 skrev:Jeg ser av en relativt nypublisert cache at det jo bare er å få den publisert og at cacheeier så disabler cachen så raskt som mulig. Da kan cacheeier "publisere" den etter eget ønske, ved å enable den igjen.
Jeg er ikke for slikt, men ser at det lar seg gjøre i praksis.
Jeg synes ikke vi skal ta dette opp i denne tråden siden det var et uhell fra en nybegynner.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
manutnamkeng
Junior
Junior
Innlegg:69
Registrert:søn 08 aug 2010 19:47

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av manutnamkeng » lør 28 mai 2011 23:28

Raggsokk skrev:Synd at ikke Groundspeak har valgt å implementere dette. Altså at reviewer kan legge cachen 'på kø' for automatisk publisering på et gitt tidspunkt, IKKE cacheeier (som må be reviewer pent om det i en reviewer note). Men det har vel sine årsaker, det som alt annet.
Du har misforstått innlegget litt, problemet er ikke å legge disse i kø for automatisk publisering, men tidsfristen vi får i mange tilfeller. Fristen for innsending er 10 dager, og blir den overholdt skulle det ikke by på problemer.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av krl69 » søn 29 mai 2011 02:11

manutnamkeng skrev:
Raggsokk skrev:Synd at ikke Groundspeak har valgt å implementere dette. Altså at reviewer kan legge cachen 'på kø' for automatisk publisering på et gitt tidspunkt, IKKE cacheeier (som må be reviewer pent om det i en reviewer note). Men det har vel sine årsaker, det som alt annet.
Du har misforstått innlegget litt, problemet er ikke å legge disse i kø for automatisk publisering, men tidsfristen vi får i mange tilfeller. Fristen for innsending er 10 dager, og blir den overholdt skulle det ikke by på problemer.
Kan jeg tolke eller forstå innlegget ditt her nå at dere faktisk har fått automatisk publisering på gitte datoer og tidspunkter av cacher? Mener å huske at sist jeg ba om en spesifikk dato og klokkeslett, at dette var noe dere måtte gjøre manuelt.

Egentlig bare nysgjerrig og det kan godt hende jeg missforstår, burde ha forstått osv, at dere nå har fått denne muligheten. SÅ jeg legger sikkert hodet mitt på staben osv. :shock:

NinjaCarr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:49
Registrert:fre 01 okt 2010 23:37

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av NinjaCarr » man 30 mai 2011 12:02

krl69 skrev: Kan jeg tolke eller forstå innlegget ditt her nå at dere faktisk har fått automatisk publisering på gitte datoer og tidspunkter av cacher? Mener å huske at sist jeg ba om en spesifikk dato og klokkeslett, at dette var noe dere måtte gjøre manuelt.
Jeg er nysgjerrig på det samme. Min siste cache ble lagt ut i forbindelse med en spesiell happening, så jeg ba om publisering på et bestemt tidspunkt i den tro at reviewerne kunne schedule dette. Fikk dårlig samvittighet da svarene indikerte at reviewerene måtte gjøre det manuelt på det oppgitte tidspunktet :) (Manutnamkeng reddet dagen i dette tilfellet.)
Vil tro at mange har bedt om spesielle tidspunkter, og antatt at det ikke medfører noe ekstra arbeid for reviewerne. Greit å vite om det stemmer eller ikke slik at vi kan ta litt hensyn.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av Makuta Teridax » man 30 mai 2011 13:13

NinjaCarr skrev:Vil tro at mange har bedt om spesielle tidspunkter, og antatt at det ikke medfører noe ekstra arbeid for reviewerne. Greit å vite om det stemmer eller ikke slik at vi kan ta litt hensyn.
Det medfører absolutt ekstra arbeid når folk vil ha cacher publisert på et bestemt tidspunkt. Derfor er dette noe vi ønsker minst mulig av.

Ikke bare skaper det ekstra arbeid at folk ønsker et bestemt publiseringstidspunkt, men mange er også alt for sent ute. Hvis det er feil som må rettes, kan det gå noen dager fra cacheoppføringen sendes inn til den er klar for publisering. Da blir noen eiere stresset og sender mase-mailer, noe som ytterligere øker arbeidsmengden for oss. På toppen av det, kommer alle tilfellene der eieren vil gjøre forandringer på cachesiden etter at cachen er reviewet og låst. Dermed får vi enda mer ekstraarbeid med å låse opp cachen, og enda mer arbeid igjen med å måtte reviewe cacheoppføringen på nytt igjen.

Det er forhåpentlig en grei forklaring på hvorfor ønskede publiseringstidspunkt er noe vi ikke ønsker.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

NinjaCarr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:49
Registrert:fre 01 okt 2010 23:37

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av NinjaCarr » man 30 mai 2011 13:21

Makuta Teridax skrev: Det medfører absolutt ekstra arbeid når folk vil ha cacher publisert på et bestemt tidspunkt. Derfor er dette noe vi ønsker minst mulig av.
Oppfattet og hensyntatt fra nå av :)
Jeg er dog fremdeles nysgjerrig på hvordan løsningen fungerer teknisk. Dette besvarer f.eks om publisering 16:00 er lettere for dere enn 04:00. (Gitt at man virkelig "må" be om et tidspunkt, og ber om dette noen uker i forkant, såklart.)

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Publiseringstidspunkt

Legg inn av team fredrune » man 30 mai 2011 13:54

En mulig annen problematikk:

Er det for få reviewere?
dersom det er mye arbeid, og dette er frivillig... Burde det kanskje vært et par til i dette landet? - nye geocachere dukker stadig opp, og sporten er økende.

Kanskje en ide tenker jeg :roll:
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Svar