Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
matsve
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:fre 26 nov 2010 22:28
Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av matsve » fre 26 nov 2010 22:35

Hei
Har tenkt å legge ut ein cache. For å finne den må ein innom 3 andre cachebokser. Korleis skal eg gå fram?
Har forsøkt å lese meg fram til det, men var ikkje heilt enkelt å finne ut av.

matsve
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:fre 26 nov 2010 22:28

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av matsve » fre 26 nov 2010 22:36

Oi. fikk på ein mystisk måte til å lage to like innlegg. sorry...... :oops:

Brukeravatar
ok67
Senior
Senior
Innlegg:333
Registrert:man 11 feb 2008 19:28
Sted:Trondheim

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av ok67 » fre 26 nov 2010 23:14

Kva er problemet?
Å legge ut cachen, eller registrere han på geocaching.com?

matsve
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:fre 26 nov 2010 22:28

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av matsve » fre 26 nov 2010 23:23

Skal dei registreres som 3 unike vanlige bokser, mens den 4 skal være ein mysteri med beskjed om at rett posisjon finnes i dei 3 andre? Eller skal dei linjes i sammen på ein måte?

esbjug
Senior
Senior
Innlegg:420
Registrert:tir 08 sep 2009 09:03

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av esbjug » lør 27 nov 2010 01:07

matsve skrev:Skal dei registreres som 3 unike vanlige bokser, mens den 4 skal være ein mysteri med beskjed om at rett posisjon finnes i dei 3 andre? Eller skal dei linjes i sammen på ein måte?
Du skriver du skal lage en mulitcache, og da er det ut fra det du beskriver tre fysiske trinn og en finale.

Reviewerne vil sikkert svare her, men du legger opp trinnene som en del av samme cache. Du bruker valget "Add waypoint" for alle tre trinn, og også for finalen. Oppgitt koordinat på selve cachen kan være f. eks parkering, eller første trinn. Et eksempel er GC1C79W.

Merke også at for fysiske trinn (bokser) bruker du valget "stage of a multicache" i ditt tilfelle. Hadde du valgt ikke å ha en fysisk boks, men heller lege opp til observasjon av noe du oppgir, er det "answer to question". SE f,eks GC20G6G som er lagt opp slik.

Hadde du ment å lage en mystery, kan du ha tre tradisjonelle cacher med spor i hver av den som leder til finalen, men ut fra det du skriver, tolker jeg ditt spørsmål som en mystery.

Hilsen esbjug

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av Makuta Teridax » lør 27 nov 2010 10:30

matsve skrev:Har tenkt å legge ut ein cache. For å finne den må ein innom 3 andre cachebokser. Korleis skal eg gå fram? Har forsøkt å lese meg fram til det, men var ikkje heilt enkelt å finne ut av.
Først må du finne ut om du ønsker å ha dette som én multi-cache-oppføring eller fire cache-oppføringer, der den siste er bonus-cachen.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

matsve
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:fre 26 nov 2010 22:28

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av matsve » lør 27 nov 2010 11:51

Kunne tenkt meg å ha det som at dei 3 første boksene blir gåter som må løses for å finne kvar boks. I dei boksene kunne eg tenkt meg å skrive eit par av sifferene til finaleboksen, slik at eg får skapt litt trøbbel med å finne den siste boksen.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av Makuta Teridax » lør 27 nov 2010 13:49

matsve skrev:Kunne tenkt meg å ha det som at dei 3 første boksene blir gåter som må løses for å finne kvar boks. I dei boksene kunne eg tenkt meg å skrive eit par av sifferene til finaleboksen, slik at eg får skapt litt trøbbel med å finne den siste boksen.
Du skriver fremdeles ikke om du vil ha alle fire publisert som hver sine cacheoppføringer (cache listinger) eller om dette skal være én cacheoppføring, men jeg antar du mener fire cacheoppføringer, med tre mystery-cacher som peker til en fjerde bonus-mystery-cache.

Jeg tror det enkleste er om du lager ferdig opplegget ditt (uten nødvendigvis å legge ut cachene) og så sender du meg GC-kodene på e-post, så kan jeg ta en titt og veilede deg videre.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

matsve
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:11
Registrert:fre 26 nov 2010 22:28

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av matsve » lør 27 nov 2010 20:47

Takk for det. då gjør eg eit forsøk og så blir eg enige med deg etterpå. :-)

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Ønsker å lage ein multicache, fremgangsmåte

Legg inn av Makuta Teridax » lør 27 nov 2010 20:50

Jeg burde vel sagt en av reviewerne, ikke nødvendigvis meg. Du får i alle fall hjelp av en av oss. Jeg er ennå ikke helt vant til at det er mer enn én reviewer. :)
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar