Deaktivere cacher

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35
Re: Deaktivere cacher

Legg inn av Makuta Teridax » ons 18 mai 2011 14:20

team fredrune skrev:Denne cache-eieren har flere som står med problemer, så synd om han har lagt opp uten å gi dem til andre, eller deaktiverer dem..
Burde komme et system på slike ting.
Ja, det er dumt når cache-eiere ikke tar ansvar. Systemet for å fange opp slikt er at folk skriver en logg av type "Needs Archived". Da går det en e-post kopi av loggen til meg.
team fredrune skrev:HATER den grønne flekken på kartet mitt... uten at jeg KAN ta den/dem/de...
Øverst til høyre på cache-siden er en lenke med tittel "Ignore Listing". Jeg tror den heter noe sånt som "Ignorer oppføring" i den norske utgaven av geocaching.com. Det er den klart mest undervurderte funksjonen på geocaching.com.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av team fredrune » tor 02 jun 2011 21:55

GC1B0J8 Hellerisningene på haugen
Da er det kanskje tiden for denne? Meget irriterende denne grønne flekken på kartet :x
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

dullas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:49
Registrert:lør 28 mai 2011 11:04

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av dullas » tor 02 jun 2011 22:53

Hadde vært fint om denne kunne bli arkivert ja. da cache eier ikke er aktiv lenger.. evt om jeg kunne adoptere denne da jeg ikke bor langt unna. vet ikke om dere kan ordne dette?

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior
Innlegg:507
Registrert:lør 23 apr 2011 15:51

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av krl69 » fre 03 jun 2011 00:06

Men hvorfor står/stod det OleMorten63 den som tok den med seg osv? Bare spør jeg altså,.,.,. :shock:

Kan jeg f.eks., legge igjen en microcache omtrentlig der hvor jeg husker den var, for å enable denne igjen? Jeg har vel egentlig gjort noe slikt før. Og alle dere andre kan, som bor i nærheten, gjøre det samme. :shock:

Brukeravatar
JohnBNorway
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:24
Registrert:tir 08 jun 2010 09:50
Sted:Sandefjord

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av JohnBNorway » fre 03 jun 2011 05:35

krl69 skrev: Kan jeg f.eks., legge igjen en microcache omtrentlig der hvor jeg husker den var, for å enable denne igjen? Jeg har vel egentlig gjort noe slikt før. Og alle dere andre kan, som bor i nærheten, gjøre det samme. :shock:
Cacheeier har sist logget inn på geocaching.com for litt over en måned siden, så han er ikke veldig aktivt - men å si at han helt har gitt seg ...?
Hvor mange har prøvd å kontakte vedkommende?
Når det kom en del DNF ved Tjølling kirke i fjor har han sjekket cachen, selv om han også da ikke hadde logget inn over lengre tid.

Løsningen din høres for min del greit ut, og som du sier har slikt skjedd før.
Når en "tar inn en cache til tørk" som tilhører en annen, påtar du deg i mine øyne også ansvaret for å få den på plass igjen så fort som mulig - evt. legge en middlertidig beholder der.
Alternativet er å begynne å arkivere alle cachene fra en som ikke har vært aktivt på en stund so fort det kommer "needs maintenance" eller "needs archived" logger.
Men å gjøre det føles nesten som å oppfordre folk til å fjerne slike cacher for å "åpne opp plassen" :?
Hvor går grensen mellom å bli for "trigger happy", og å drøye for lenge med å arkivere pga dårlig vedlikehold?

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av team fredrune » fre 03 jun 2011 11:51

Jeg har forsøkt kontaktet cache-eier pr.mail, 2 ganger, altså eneste kanalen jeg har via Groundspeak konto.
Via Reviewer 2 ganger.
Så kanskje det ikke hjelper??

Jeg besøkte den cachen i Oktober/November i fjor, om jeg husker riktig! Etter dette er den ikke funnet. Det er en feil logg på cachen som er nevnt i en note.

Kunne eksempelvis se at Kirkekappelet er borte ( om jeg ikke blingser )

Så om cache eier har vært på besøk på sin konto, ville han sett at det har vært et visst forsøk på å bli nådd..-.
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Deaktivere cacher

Legg inn av hstad » fre 03 jun 2011 12:01

Hva hvis en cacheeier bytter epostadresse, men glemmer å endre på gc.com. Da vil han fortsatt kunne logge inn, men vil ikkje få personlige meldinger. Einaste mulighet er da at han sjekker hver og en av cachene sine og tilhørende logger. Det skulle vært et eget epostsystem for geocaching.com. Der man ser personlige meldinger når man er logget inn!!


Mvh hstad on Tapatalk

Brukeravatar
Sladdeballa
Junior
Junior
Innlegg:79
Registrert:lør 14 aug 2010 18:36
Sted:Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av Sladdeballa » fre 03 jun 2011 12:24

hstad skrev:Hva hvis en cacheeier bytter epostadresse, men glemmer å endre på gc.com. Da vil han fortsatt kunne logge inn, men vil ikkje få personlige meldinger.
Meldingssystem på Geocaching.com :D

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Deaktivere cacher

Legg inn av hstad » fre 03 jun 2011 13:00

Sladdeballa skrev:
hstad skrev:Hva hvis en cacheeier bytter epostadresse, men glemmer å endre på gc.com. Da vil han fortsatt kunne logge inn, men vil ikkje få personlige meldinger.
Meldingssystem på Geocaching.com :D
Supert, da er det bare å stemme:)


Mvh hstad on Tapatalk

Brukeravatar
JanIflisa
Bruker
Bruker
Innlegg:183
Registrert:fre 15 jan 2010 19:44

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av JanIflisa » fre 03 jun 2011 13:26

Sladdeballa skrev:
hstad skrev:Hva hvis en cacheeier bytter epostadresse, men glemmer å endre på gc.com. Da vil han fortsatt kunne logge inn, men vil ikkje få personlige meldinger.
Meldingssystem på Geocaching.com :D
Stemme avgitt. Hadde vært fint med en sånn funksjon når folk tar coiner og TB-er også.
Bilde

Bilde

gacrux
Senior
Senior
Innlegg:1098
Registrert:tir 20 nov 2007 22:59
Sted:Langt syd i Oslo
Kontakt:

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av gacrux » fre 03 jun 2011 13:32

Problemet er ganske sikkert ikke at de ikke leser e-post. De har bare ikke interesse av å fortseet med geocaching,
eller har ikke interesse av å vedlikeholde cachen.

Jeg synes e-post sysemet fungerer greit, og har ingen interesse av å få dem dublisert ved innlogging på geocaching.com.
Otto Milvang

Brukeravatar
hstad
Senior
Senior
Innlegg:711
Registrert:søn 20 jun 2010 13:10

Deaktivere cacher

Legg inn av hstad » fre 03 jun 2011 13:44

gacrux skrev:Problemet er ganske sikkert ikke at de ikke leser e-post. De har bare ikke interesse av å fortseet med geocaching,
eller har ikke interesse av å vedlikeholde cachen.

Jeg synes e-post sysemet fungerer greit, og har ingen interesse av å få dem dublisert ved innlogging på geocaching.com.
Det er mange geocachere som er aktive men ikkje vedlikeholder. På denne måten får de ihvertfall påminnelse. Og så er det sikkert mulig å ha ein slik funksjon default på, men at man kan slå den av hvis man ikkje ønsker det!


Mvh hstad on Tapatalk

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av team fredrune » lør 04 jun 2011 08:43

Min stemme er lagt til :D
Håper i det lengste at cache-eier blir aktiv igjen, det er jo alltid det beste. Og som aktiv tenker jeg også på vedlikehold.
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av Makuta Teridax » lør 04 jun 2011 22:28

team fredrune skrev:Jeg har forsøkt kontaktet cache-eier pr.mail, 2 ganger, altså eneste kanalen jeg har via Groundspeak konto.
Via Reviewer 2 ganger.
Så kanskje det ikke hjelper??
Jeg fikk en melding om cacheoppføringen og deaktiverte den. Hva er det som ikke hjelper? Hvilken hjelp var det ønsket, men ikke fikk?
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Innlegg:194
Registrert:lør 19 mar 2011 21:44
Sted:Sandefjord
Kontakt:

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av team fredrune » lør 04 jun 2011 23:13

Den er fremdeles uåpnet på maps! altså når jeg henter cacher til min gps, og eller ser på maps på geocaching.com kommer denne frem som GRØNN altså tilstede.
vet den er midlertidig deaktivert.. men for hvor lenge? før den blir slettet/arkivert forever,

^^
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

Svar