Deaktivere cacher

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior

Re: Deaktivere cacher

Legg inn av Makuta Teridax » lør 04 jun 2011 23:28

team fredrune skrev:Den er fremdeles uåpnet på maps! altså når jeg henter cacher til min gps, og eller ser på maps på geocaching.com kommer denne frem som GRØNN altså tilstede.
Skjer dette også om du ignorerer cacheoppføringen?

Generelt er det kanskje en ide å filtrere vekk deaktiverte cacheoppføringer. Det er en smal sak å få det til, både i Pocket Query-er og i GSAK.
team fredrune skrev:vet den er midlertidig deaktivert.. men for hvor lenge? før den blir slettet/arkivert forever
Et par uker, tenker jeg.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
team fredrune
Bruker
Bruker
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av team fredrune » søn 05 jun 2011 00:46

Et par uker :P
Synd, men likevel glad den blir borte. Den er jo så nærme der jeg bor.. frustrerende å ikke kunne ta og "rydde" området tomt :oops:
TEAM FREDRUNE
består av:
Fred Rune Nilsen
Ågot Nilsen
Bilde

avigerus
Senior
Senior
Sted: Porsgrunn

Legg inn av avigerus » søn 05 jun 2011 20:52

min venn...rydde område er bare et midlertidig begrep i denne sporten! Sitter i Porsgrunn sentrum og trodde alt var greit, og så dukker det opp cacher rett foran nesa mi...for ikke å nevne alle disse, ufyselige mysteriene som vistnok er lov å plassere hvor som helt på kart...hehe
Er du uheldig nå, skal du se at alt av nye mysteries dukker opp nettopp rundt husveggene dine... hehehe You never know! :mrgreen:
Bilde

Brukeravatar
krl69
Senior
Senior

Legg inn av krl69 » søn 05 jun 2011 21:00

team fredrune skrev:Et par uker :P
Synd, men likevel glad den blir borte. Den er jo så nærme der jeg bor.. frustrerende å ikke kunne ta og "rydde" området tomt :oops:
Og du kan jo bare legge en ny boks der selv, altså at du får denne enablet igjen med et vedlikehold. Jeg fikk det godkjent på en annen cache i Sandefjord... om Makuta er like velvillig med slike stunt i dag, vet jeg ikke, men personlig synes jeg det er greit.

Brukeravatar
kesyv
Junior
Junior

Deaktivere cacher

Legg inn av kesyv » søn 05 jun 2011 21:12

hstad skrev:
Sladdeballa skrev:
hstad skrev:Hva hvis en cacheeier bytter epostadresse, men glemmer å endre på gc.com. Da vil han fortsatt kunne logge inn, men vil ikkje få personlige meldinger.
Meldingssystem på Geocaching.com :D
Supert, da er det bare å stemme:)

Mvh hstad on Tapatalk
Stemme avgitt

dullas
Nybegynner
Nybegynner

Legg inn av dullas » tir 07 jun 2011 20:02

om dette er greit for makuta. kan jeg legge ut en ny med en ny logg. men vil gjerne ha svar om dette er greit og er dette evt greit på fremtidige bokser som man skulle finne i dårlig forfatning bokser mangler og div.. ?

esbjug
Senior
Senior

Legg inn av esbjug » tir 07 jun 2011 20:36

avigerus skrev:er du uheldig nå, skal du se at alt av nye mysteries dukker opp nettopp rundt husveggene dine...
Eller til og med på taket til en geocacher ........ :lol: :lol: http://coord.info/GC2M1FT

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av GorgonVaktmester » tir 07 jun 2011 23:45

dullas skrev:om dette er greit for makuta. kan jeg legge ut en ny med en ny logg. men vil gjerne ha svar om dette er greit og er dette evt greit på fremtidige bokser som man skulle finne i dårlig forfatning bokser mangler og div.. ?
Dette temaet ble grundig diskutert i denne tråden: Hva skal vi gjøre, hvor langt skal vi strekke oss? Her vil du se at det er forskjellige synspunkter på dette...
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior

Legg inn av Makuta Teridax » ons 08 jun 2011 15:24

dullas skrev:om dette er greit for makuta. kan jeg legge ut en ny med en ny logg. men vil gjerne ha svar om dette er greit og er dette evt greit på fremtidige bokser som man skulle finne i dårlig forfatning bokser mangler og div.. ?
Det kommer litt an på.

Hvis cacheeieren ikke lenger er aktiv og hvis cacheoppføringen er deaktivert eller nødvendig vedlikehold vil innebære at cachen ikke lenger vil være i samsvar med cacheoppføringen, la cachen være. I slike tilfeller er det ingen andre enn reviewerne som kan aktivere eller rette cacheoppføringen, og det er ikke reviewernes jobb. Hvis du likevel ønsker en cache på stedet, send inn en ny cacheoppføring, men husk at det innebærer at du må fortsette å ha vedlikeholdet for den nye cachen (den fysiske boksen) og cacheoppføringen (nettsiden som refererer til cache).

I andre tilfeller pleier det å være greit. Cacheeiere pleier å være posistive til at folk er med på å vedlikeholde cachene deres.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar