Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Svar
SotaLinda
Junior
Junior
Innlegg:91
Registrert:tor 13 aug 2009 22:52
Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Legg inn av SotaLinda » lør 04 sep 2010 19:42

Jeg har lagt ut en cache som ikke endte helt der jeg hadde tenkt ettersom den da kom for nærme starten på en multi ( en refleksløype ). Men hvordan er det egentlig? Er det like strenge avstandsregler til en multi?

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Legg inn av nordreaker » lør 04 sep 2010 20:57

Hvis starten på multien er en cache som kan logges, må det være korrekt avstand. Hvis det bare er et sted hvor man skal finne opplysninger, skulle det ikke være til hinder for plassering av en cache, etter det jeg har forstått. Og du får jo beskjed fra godkjenneren hvis du er for nærme. Lykke til! :D
Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Legg inn av Makuta Teridax » lør 04 sep 2010 21:38

SotaLinda skrev:Jeg har lagt ut en cache som ikke endte helt der jeg hadde tenkt ettersom den da kom for nærme starten på en multi ( en refleksløype ). Men hvordan er det egentlig? Er det like strenge avstandsregler til en multi?
Cachetypen spiller ingen rolle. Det som er avgjørende er avstanden mellom hvert «fysiske trinn», altså steder hvor det er plassert ut en cache, et merke med koordinater osv. Refleksløyper er litt spesielle. Hvis det er plassert ut små reflekstegnestifter, regnes ikke de som fysiske trinn, men to refleksløyper må aldri være nærmere hverandre enn 0,1 miles / 161 meter for å unngå at folk som følger én løype oppdager reflekser som tilhører en annen refleksløype.

Jeg ser ikke hvorfor en refleksløype skal være et hinder for en annen cache, med mindre du plasserte cachen rett ved starten av denne andre refleksløypen.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

SotaLinda
Junior
Junior
Innlegg:91
Registrert:tor 13 aug 2009 22:52

Re: Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Legg inn av SotaLinda » lør 04 sep 2010 22:10

Kan jeg da prøve å flytte den cachen jeg har lagt ut? Må dere da ha noe spesiell beskjed? Mener at det punktet jeg ville legge den ut på var ca 100 meter fra starten på en refleksløype.

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Legg inn av Makuta Teridax » søn 05 sep 2010 08:46

SotaLinda skrev:Kan jeg da prøve å flytte den cachen jeg har lagt ut? Må dere da ha noe spesiell beskjed? Mener at det punktet jeg ville legge den ut på var ca 100 meter fra starten på en refleksløype.
Jeg kan ikke svare på det uten videre. Jeg vil gjerne vite hvorfor du ikke fikk plassere cachen der du først ønsket og ev. høre med den som publiserte cachen. Send meg en e-post med GC-koden, så skal jeg se på det.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
nopussy
Bruker
Bruker
Innlegg:207
Registrert:lør 16 feb 2008 11:06
Sted:Dokka
Kontakt:

Re: Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Legg inn av nopussy » fre 24 sep 2010 22:48

Makuta Teridax skrev:Cachetypen spiller ingen rolle. Det som er avgjørende er avstanden mellom hvert «fysiske trinn», altså steder hvor det er plassert ut en cache, et merke med koordinater osv.
Er en statue der man f.eks. henter ut årstall etc. et "fysisk trinn" ??

Multier har jo ofte blitt benyttet der en gammel cache ødelegger for fine plasser som fortjener et utlegg. Dermed har man kunnet legge et step på "hovedplassen" og finale cachen et stykke unna.

Er ikke det mulig lengre nå da ?
Medlem av Landsbycacherne. http://www.rudberg.as

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Må det være 161 meter til nærmest multi også?

Legg inn av Makuta Teridax » lør 25 sep 2010 08:41

nopussy skrev:
Makuta Teridax skrev:Cachetypen spiller ingen rolle. Det som er avgjørende er avstanden mellom hvert «fysiske trinn», altså steder hvor det er plassert ut en cache, et merke med koordinater osv.
Er en statue der man f.eks. henter ut årstall etc. et "fysisk trinn" ??

Multier har jo ofte blitt benyttet der en gammel cache ødelegger for fine plasser som fortjener et utlegg. Dermed har man kunnet legge et step på "hovedplassen" og finale cachen et stykke unna.

Er ikke det mulig lengre nå da ?
Joda, det er fremdeles mulig. Det som avgjør om noe er et fysisk trinn er om cacheeieren har plassert ut noe der. Hvis det som geocacheren skal finne var der fra før, som f.eks. en plakett e.l., så er det ikke et fysisk trinn. Hvis cacheeieren har plassert ut noe, uansett hva og hvor lite, er det et fysisk trinn.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Svar