Julefri?

Her vil man finne informasjon om, og kunne stille spørsmål rundt godkjenning og utlegging av cacher.
Brukeravatar
trondkj
Bruker
Bruker
Innlegg:120
Registrert:fre 03 jul 2009 15:04
Julefri?

Legg inn av trondkj » man 28 des 2009 12:47

Har våre venner godkjennere tatt seg lang julefri i år? Eller er det ekstremt lang kø?
(...spør på vegne av en cache som ligger og venter...)
Bilde Bilde

Brukeravatar
ninad
Senior
Senior
Innlegg:916
Registrert:tir 11 des 2007 21:27
Sted:Markagrensa

Re: Julefri?

Legg inn av ninad » man 28 des 2009 18:43

Tror ikke den ferien er særlig lang. Det ble sluppet cacher både den 25.12. og nå for få minutter siden.
Bilde Bilde

Brukeravatar
Makuta Teridax
Senior
Senior
Innlegg:664
Registrert:man 18 aug 2008 21:35

Re: Julefri?

Legg inn av Makuta Teridax » tir 29 des 2009 20:37

trondkj skrev:Har våre venner godkjennere tatt seg lang julefri i år? Eller er det ekstremt lang kø?
(...spør på vegne av en cache som ligger og venter...)
Julens alle ærend kombinert med godkjennerjobben ble for mye. Jeg bad om, og ble lovet, assistanse, men fikk det ikke i den grad jeg ønket og trengte. Kroppen takket midlertidig for seg forleden natt. Jeg har derfor tatt noen dager fri fra godkjennerjobben. Jeg bad Gali Nuva vikariere, men fikk vite igår at Gali trakk seg som godkjenner og slutter med én gang. Jeg har ikke helt oversikt over hva som skjer fremover, annet enn at jeg må ta det mer med ro. Jeg har ikke sjekket cache-køen, men jeg ser at jeg har en del ulest e-post. Jeg kommer gjennom det etterhvert, men det vil kunne ta noe lenger tid enn det har gjort før. Dere må bare være tålmodige. Ting blir forhåpentlig normalisert igjen når jeg ikke lenger gjør alt selv. Som det står i den automatiske e-posten man får når man sender inn en cache: det kan gå opptil tre dager før man får svar.
Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer

Brukeravatar
nordreaker
Senior
Senior
Innlegg:304
Registrert:tor 29 nov 2007 21:27
Sted:Oslo

Re: Julefri?

Legg inn av nordreaker » tir 29 des 2009 21:20

Makuta Teridax skrev:
trondkj skrev:Har våre venner godkjennere tatt seg lang julefri i år? Eller er det ekstremt lang kø?
(...spør på vegne av en cache som ligger og venter...)
Julens alle ærend kombinert med godkjennerjobben ble for mye. Jeg bad om, og ble lovet, assistanse, men fikk det ikke i den grad jeg ønket og trengte. Kroppen takket midlertidig for seg forleden natt. Jeg har derfor tatt noen dager fri fra godkjennerjobben. Jeg bad Gali Nuva vikariere, men fikk vite igår at Gali trakk seg som godkjenner og slutter med én gang. Jeg har ikke helt oversikt over hva som skjer fremover, annet enn at jeg må ta det mer med ro. Jeg har ikke sjekket cache-køen, men jeg ser at jeg har en del ulest e-post. Jeg kommer gjennom det etterhvert, men det vil kunne ta noe lenger tid enn det har gjort før. Dere må bare være tålmodige. Ting blir forhåpentlig normalisert igjen når jeg ikke lenger gjør alt selv. Som det står i den automatiske e-posten man får når man sender inn en cache: det kan gå opptil tre dager før man får svar.
Publiseringen av cacher har til tider blitt gjort så kjapt at det nesten har vært skummelt! Særlig med tanke på det vanvittige antallet cacher som har blitt utplassert i perioder det siste året. La oss bare vente de tre dagene vi må forvente i henhold til reglene. Helsen først! God bedring og Godt Nyttår! :D
Bilde

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Julefri?

Legg inn av A-Husky » tir 29 des 2009 22:50

Ja ikke stress, kan da ikke være noen krise om det går 3 dager før en cache er godkjent. til og med noen ekstra dager er helt greit, bedre det enn at godkjennerne våre brenner ut på mas og stress. Du har gjort en fenomenal jobb i julemåneden Makuta, slik som også Gali har gjort tidligere. Du fortjener sannelig å ta en pust i bakken og sette tempoet ned.
Mange takk for en suveren jobb som har blitt gjort.
Nyt resten av romjula og ha et riktig godt nytt år. :D
Bilde

Brukeravatar
Ormputt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:32
Registrert:fre 24 jul 2009 19:50

Re: Julefri?

Legg inn av Ormputt » tir 29 des 2009 23:29

Makuta Teridax skrev:
trondkj skrev:Har våre venner godkjennere tatt seg lang julefri i år? Eller er det ekstremt lang kø?
(...spør på vegne av en cache som ligger og venter...)
Julens alle ærend kombinert med godkjennerjobben ble for mye. Jeg bad om, og ble lovet, assistanse, men fikk det ikke i den grad jeg ønket og trengte. Kroppen takket midlertidig for seg forleden natt. Jeg har derfor tatt noen dager fri fra godkjennerjobben. Jeg bad Gali Nuva vikariere, men fikk vite igår at Gali trakk seg som godkjenner og slutter med én gang. Jeg har ikke helt oversikt over hva som skjer fremover, annet enn at jeg må ta det mer med ro. Jeg har ikke sjekket cache-køen, men jeg ser at jeg har en del ulest e-post. Jeg kommer gjennom det etterhvert, men det vil kunne ta noe lenger tid enn det har gjort før. Dere må bare være tålmodige. Ting blir forhåpentlig normalisert igjen når jeg ikke lenger gjør alt selv. Som det står i den automatiske e-posten man får når man sender inn en cache: det kan gå opptil tre dager før man får svar.
Vi takke for den jobben som er utført fra Makuta Teridax dette året, det har sikkert vært mer en nok og gjøre i julestria og vi i Tema Ormputt er veldig fornøyd med den jobben som gjøres. Ønsker et godt nytt år til reviewer.
Stadig på jakt. Ormputt !

Synth75
Senior
Senior
Innlegg:645
Registrert:fre 14 nov 2008 19:30

Re: Julefri?

Legg inn av Synth75 » ons 30 des 2009 00:33

Jeg stemmer i og takker for flott innsats både i julecachsesongen og året som har gått forøvrig.
Ønsker deg et godt nytt år og håper du kan nyte den siste delen av jula uten stress :)

Brukeravatar
GorgonVaktmester
Senior
Senior
Innlegg:1103
Registrert:fre 24 apr 2009 23:29
Sted:Skien
Kontakt:

Re: Julefri?

Legg inn av GorgonVaktmester » ons 30 des 2009 00:58

Ingen kan vente at en person skal være "på hugget" nesten døgnet rundt 365 dager i året. Men Makuta har nesten vært det! Og med den mengden cacher som publiseres i Norge i løpet av et år er det imponerende!! Og toppen av alt er at dette er frivillig arbeid!!!

Takk for jobben du har gjort så langt! :good: Håper du får en å dele jobben med videre, så du ikke må ta alt alene!!
Og vi som driver og legger ut må venne oss til ikke å være så bortskjemt med rask publisering!!

FORTSATT GOD JUL!! :santa:
Reparere, Reflektere, Reformere, Resignere, Respirere, Resultere, Respektere, eh.... Pompel og Piilt!

Brukeravatar
steppen
Bruker
Bruker
Innlegg:115
Registrert:man 22 des 2008 03:48
Sted:Lørenskog

Re: Julefri?

Legg inn av steppen » ons 30 des 2009 02:10

Jeg vil også få rette en stor takk til både Gali Nuva og Makuta Teridax for flott utført arbeid over lang tid!

Litt bekymret over rikets tilstand (dvs. godkjennersituasjonen) er jeg etter å ha lest dette, men håper at alt går seg til etterhvert. Behøves det kanskje to eller tre godkjennere fremover for å gjøre arbeidsbelastningen mer rimelig? Er det noen begrensning for hvor mange en kan ha/det er praktisk å ha?

Fortsatt god bedring!
BildeBilde

Brukeravatar
trondkj
Bruker
Bruker
Innlegg:120
Registrert:fre 03 jul 2009 15:04

Re: Julefri?

Legg inn av trondkj » ons 30 des 2009 10:49

Stiller meg også 100% bak alle innleggene som støtter og takker godkjennerne for deres innsats for sporten. Muligens har dere skjemt oss bort med innsatsen dere har gjort, men vi har all grunn til å være takknemlige for jobben dere gjør. Bilde Bilde All mulig respekt for den :D

I likhet med siste "taler" ser også jeg grunn til bekymring mht godkjennersituasjonen her i landet nå som Gali Nuva har sagt fra seg jobben. Det kan fort bli vel mye på Makuta, om han ikke får assistanse. Antallet cachere stiger raskt, og antallet cacher øker tilsvarende. Da vil også presset på godkjennerne øke, og det kan bli et problem for oss geocachere.

Men tusen takk for innsatsen til dere godkjennere, bli fort frisk Makuta, og et riktig godt nytt år! :D

mvh Trond Kjetil
Bilde Bilde

hkaspenberg
Bruker
Bruker
Innlegg:166
Registrert:søn 27 apr 2008 16:00
Sted:Holtet, Oslo
Kontakt:

Re: Julefri?

Legg inn av hkaspenberg » ons 30 des 2009 11:43

Tre (rettelse fire) nye cacher tikket akkurat inn, så det ingen tvil om hvor Makuta tilbringer juleferien: Foran PC'en på "jobb" for alle oss andre gærninger. Ergo er det på sin plass å sende en stor takk til Makuta (og Gali) for den flotte innsatsen i året som har gått! Men samtidig tror jeg det er det beste at Makuta får en eller helst to legofigur-assistenter slik at han ikke går lei...

Fortsatt God Jul etc.

;-D Hans
Bilde

ingsve
Senior
Senior
Innlegg:999
Registrert:ons 05 mar 2008 18:07
Sted:Lillesand
Kontakt:

Re: Julefri?

Legg inn av ingsve » ons 30 des 2009 16:57

Her må vi stille oss i køen -og det som er sagt over tiltredes 100%. Makuta og Galis velvillighet og innsats kan ikke prises nok. Og vi har da nok av cacher å ta av, det er lenge til panikken tar oss på grunn av mangel på tupperware i naturen.

Hilsen fra sør med ønske om ett riktig Godt Nytt År.
Bilde

Brukeravatar
bjorges
Senior
Senior
Innlegg:1472
Registrert:ons 21 nov 2007 08:26
Sted:Molde
Kontakt:

Re: Julefri?

Legg inn av bjorges » ons 30 des 2009 19:40

Jeg er i julemodus, og slenger meg på hilsningene til våre godkjennere.
Jeg synes det er trist at Gali har valgt å trekke seg, og støtter opp om forhåpningen om at vi kan få flere godkjennere for å fordele belastningen.

Jeg har herved vedtatt at jeg spanderer et par brune, kanskje sågar svarte, på Makuta på neste Stammtisch.
Bilde

Gali Nuva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg:22
Registrert:ons 27 feb 2008 13:24

Re: Julefri?

Legg inn av Gali Nuva » tor 31 des 2009 00:12

Dessverre må jeg trekke meg som cachereviewer nå. Etter en svært så søvnløs julehelg skjønte jeg at det ikke var noen vei utenom å avslutte min tid som reviewer. Det har i perioder vært stritt, men også utrolig interessant. Jeg kan glede meg over å ha kommunisert med mange, mange kjekke geocachere i løpet av disse årene. 3796 publiserte cacher har det blitt siden sommeren 2006. Tusen takk til alle dere som legger ut alle de gode cachene, snart skal jeg ut og lete etter dem.
Tusen takk for meg.

Brukeravatar
A-Husky
Junior
Junior
Innlegg:94
Registrert:ons 21 nov 2007 20:40
Sted:ødemarka

Re: Julefri?

Legg inn av A-Husky » tor 31 des 2009 01:17

Gali Nuva skrev:Dessverre må jeg trekke meg som cachereviewer nå. Etter en svært så søvnløs julehelg skjønte jeg at det ikke var noen vei utenom å avslutte min tid som reviewer. Det har i perioder vært stritt, men også utrolig interessant. Jeg kan glede meg over å ha kommunisert med mange, mange kjekke geocachere i løpet av disse årene. 3796 publiserte cacher har det blitt siden sommeren 2006. Tusen takk til alle dere som legger ut alle de gode cachene, snart skal jeg ut og lete etter dem.
Tusen takk for meg.
Og vi kan bare takke deg for den flotte jobben du har gjort. Godt Nytt år! :D
Bilde

Svar